Algemeen Directeur Landelijk Bureau

GroenLinks maakt een sterke groei door en dat stelt nieuwe eisen aan het Landelijk Bureau. Daarom zijn wij op zoek naar iemand die in deze veelbelovende tijd gaat meebouwen aan de verdere groei. De algemeen directeur landelijk bureau werkt in opdracht van het partijbestuur en is de schakel tussen het landelijk bureau en het partijbestuur. Je werkt in een dynamische politieke omgeving nauw samen met de directeur strategie en campagnes. Je bent voorzitter van het management team. De algemeen directeur is eindverantwoordelijk voor de realisatie van de diensten en producten van het landelijk bureau.

Wij zijn op zoek naar een leidinggevende die aantoonbare ervaring heeft met interne bedrijfsvoering en met het managen van werkprocessen waarbij rekening gehouden moet worden met de belangen van meerdere stakeholders. Weet je daarnaast ook medewerkers te motiveren en te inspireren? Dan kan dit je nieuwe baan zijn!

Het Landelijk Bureau van GroenLinks in Utrecht ondersteunt het partijbestuur, de besturen, politici en vrijwilligers van GroenLinks in gemeenten, provincies, Den Haag en Brussel.  Het bureau verzorgt verder de administratie en de ondersteuning van de Vereniging GroenLinks. Het Landelijk Bureau heeft zo'n 40 medewerkers (exclusief vrijwilligers). We delen ons pand in Utrecht met wetenschappelijk bureau De Helling,  Bureau de Helling Democracy Development Abroad en de jongerenorganisatie DWARS. GroenLinks zet zich in voor een eerlijke, groene en empathische samenleving.

Wat ga je doen?

• Ontwikkelen en uitdragen van visie op, en missie van het Landelijk Bureau, en de implementatie daarvan;
  • Leidinggeven aan de hoofden, de medewerkers van de stafdienst (ICT, P&O en Facility) en indirect aan de organisatie;
  • Eindverantwoordelijk voor een effectieve en efficiënte inrichting van de organisatie;
  • Opstellen jaarlijkse activiteitenplan en begroting;
  • Eindverantwoordelijk, binnen de door het partijbestuur gestelde kaders, voor het opstellen en realiseren van projecten en (jaar)plannen;
  • Gevraagd en ongevraagd adviseren van het partijbestuur;
  • Vertegenwoordigen Landelijk Bureau binnen en buiten GroenLinks.

Wie zoeken wij?

• Je hebt een ruime kennis van en ervaring met bedrijfsvoering en sturing van een organisatie;
  • Je hebt gevoel voor verhoudingen binnen een vereniging in een politiek-bestuurlijke omgeving;
  • Een doortastende persoonlijkheid die besluiten durft te nemen;
  • Je hebt oog voor werkprocessen en de verbetering daarvan;
  • Je bent toegankelijk en een echte verbinder;
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Je bent  gericht op de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers;
  • Je hebt affiniteit met GroenLinks als politieke partij;

Wat bieden wij?

• Een functie voor 32 uur per week op het kantoor in Utrecht;
  • Enthousiaste collega’s en een informele werksfeer;
  • Een salaris van maximaal  € 4.788,- bruto per maand op fulltime basis (32 uur);
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • In eerste instantie een aanstelling voor één jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.

Solliciteren?

Stuur voor 1 augustus 2017 een beknopte motivatiebrief en cv in één PDF t.a.v. Monique Labrie naar personeelszaken@groenlinks.nl o.v.v. algemeen directeur landelijk bureau. Voor meer inhoudelijke informatie over de functie kan er contact opgenomen worden met Willy van der Luit (algemeen directeur a.i.) 030- 239 9900. Gezien de vakantieperiode zullen de eerste gesprekken in week 33 en 34 worden gevoerd. Deze vacature is tegelijkertijd in- en extern gepubliceerd. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat de voorkeur.

Aquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Werken bij GroenLinks

Bekijk de andere vacatures