Beleidsmedewerker GGZ, preventie en politie (32 uur)

De Tweede Kamerfractie van GroenLinks is op zoek naar een beleidsmedewerker GGZ, preventie en politie.

Als beleidsmedewerker verdiep je je dagelijks in actuele ontwikkelingen en geef je mede vorm aan het GroenLinks geluid op deze beleidsterreinen.

Taken

De Kamerleden van GroenLinks worden ondersteund door een team van secretariaatsmedewerkers, beleidsmedewerkers en persvoorlichters. De werkzaamheden van de beleidsmedewerker bestaan voornamelijk uit:

• intensief volgen van de relevante politieke, maatschappelijke en beleidsmatige ontwikkelingen en het signaleren van mogelijkheden om in de Tweede Kamer op in te spelen
  • bijdragen aan visieontwikkeling op de eigen terreinen
  • voorbereiden van debatten
  • onderhouden van contacten binnen en buiten GroenLinks
  • schrijven van spreekteksten voor debatten of andere gelegenheden

GGZ, (gezondheids)preventie en politie zijn de primaire beleidsterreinen waarmee je je bezighoudt. Ook de dossiers gezondheidsbevordering, maatschappelijke opvang, beschermd wonen, maatschappelijke diensttijd en oorlogsgetroffenen zijn onderdeel van de portefeuille.

Daarnaast organiseert deze beleidsmedewerker een kantinetour voor Kamerlid Kathalijne Buitenweg die zich specifiek richt op het justitiële domein (politie, gevangenispersoneel, mensen die werken in de rechtspraak). Het gaat om kleinschalige bijeenkomsten waarbij interactie centraal staat.

Wie zoeken wij?

Je bent goed in zowel communicatie als organisatie. Je kunt standpunten en voorstellen van GroenLinks op het terrein van GGZ, preventie en politie op een aansprekende, begrijpelijke en goed onderbouwde manier verwoorden, en idealiter heb je al kennis van een of meerdere van deze dossiers.

Je bent initiatiefrijk en beschikt over de flexibiliteit om je aan te passen aan een complexe en turbulente werkomgeving. Je voelt je thuis bij de standpunten van GroenLinks, je kunt goed schrijven en je legt makkelijk contacten. Ook ben je in staat om je dossiers eigen te maken op andere terreinen en denk je constructief mee over de politieke strategie van GroenLinks. Mensen met een migratieachtergrond worden in het bijzonder aangemoedigd te solliciteren.

Wat bieden wij?
Wij bieden een functie met goede arbeidsvoorwaarden. De functie is ingeschaald in schaal 10 BBRA Rijksambtenaren. Het betreft in eerste instantie een aanstelling voor een jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.

Meer informatie

Voor informatie over de functie en de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Anneke Kooij (070-3183673).

Schriftelijke reacties, bestaande uit een beknopte motivatiebrief en een CV, ontvangen wij graag uiterlijk 16 januari a.s. Deze kun je per mail sturen aan: sollicitatiegroenlinks@tweedekamer.nl - t.a.v. Ria Bron,