voordracht commissie

Als GroenLinkser zet Melody zich al jaren in voor een diverse en inclusieve maatschappij. Dat doet ze sinds drie jaar als gemeenteraadslid en eerder ook als landelijk bestuurslid en campagneleider in Utrecht voor GroenLinks. De commissie ziet in Melody een enthousiaste, bevlogen en gedreven kandidaat, met veel doorzettingsvermogen.

biografie

Van Iran naar Heerlen, Utrecht en het Binnenhof

Melody wordt geboren in Teheran, vlak voor de Golfoorlog. Op haar 15e vlucht ze naar Nederland. Opgroeiend in een achterstandswijk van Heerlen, leert ze zichzelf Nederlands via ondertiteling van The Bold and the Beautiful. Later studeert ze cum laude af aan de Utrechtse Hogeschool voor de Kunsten en wordt zzp-kunstenaar.

Melody’s verhaal is er een van vallen en opstaan. Van strijdbaarheid. Daadkracht, hoop en optimisme. Strijdbaar is Melody ook als ze gedreven door eigen levenservaringen, in 2017 de politieke arena instapt. En zich sindsdien als volksvertegenwoordiger enthousiast inzet voor een samenleving waarin iedereen wordt gezien. En waar eerlijke kansen zijn voor ons allemaal.

Melody Deldjou Fard

In Utrecht boekt Melody lokale politieke successen op cultuur, MBO en diversiteit, en is vastberaden dit nóg breder door te pakken in de landelijke politiek.

“Ik ben supertrots dat GroenLinks mij voordraagt. Verandering vraagt om de durf om nieuwe geluiden te omarmen. Het woord is nu aan jou!”