voordracht commissie

In Samir ziet de commissie een vriendelijke en betrokken generalist met een idealistisch links hart. Samir overtuigde de commissie met zijn openheid, vasthoudendheid en sterke relativeringsvermogen. Een benaderbare en onzelfzuchtige volksvertegenwoordiger, die als gemeenteraadslid in Eindhoven in korte tijd wist uit te groeien tot factor van belang. Wat de commissie betreft een talent om in de gaten te houden.

biografie

Samir is ambitieus, bevlogen en een echte bruggenbouwer.

Geboren en getogen Eindhovenaar met Marokkaanse roots, al vroeg gegrepen door begrippen als rechtvaardigheid en eerlijkheid. In zijn jarenlange ervaring in het wijkgericht werken en het sociaal domein stonden deze begrippen steeds centraal.

Vanuit een diepe overtuiging dat het antwoord op de soms polariserende samenleving gelegen is in de verbinding en het verder ontwikkelen en uitrollen van een inclusieve samenleving, is Samir sinds 2,5 jaar raadslid voor GroenLinks in de gemeenteraad van Eindhoven.

Samir Toub

Hier is hij o.a. actief op de portefeuilles Veiligheid, Inwonersparticipatie en Mobiliteit. Naast zijn inzet als gemeenteraadslid is hij zowel deelnemer als begeleider geweest van het traject Zin in GroenLinks. Samir werkt voor Springplank, een organisatie in de maatschappelijke opvang. Naast zijn werk en raadslidmaatschap zet Samir zich ook in voor de sportwereld. Hij is lid van de Raad van Advies van FC Eindhoven en voorzitter van de landelijke Eredivisie coöperatie zaalvoetbal.