Deze kandidaat is niet voorgedragen door de kandidatencommissie.

Biografie

Vrijheid, vernieuwing en solidariteit zijn de drijfveren van Saskia. Met haar enthousiasme weet zij mensen te verbinden en te mobiliseren voor nieuwe oplossingen.

HIER STA IK VOOR

Met GroenLinks wil Saskia een integraal systeem van zorg voor elkaar en zorg voor de planeet realiseren. Sociaal-economisch welbevinden voor alle Nederlanders staat bovenaan haar agenda. Burger en bedrijfsleven zijn gebaat bij goede collectieve voorzieningen.  Als informatiearchitect kent Saskia de kracht van informatietechnologie. Met haar state-of-the-art kennis van digitalisering en ervaring met systeemontwikkeling wil zij de fractie helpen Nederland duurzamer en inclusiever te maken. Saskia is afdelingsvoorzitter van de afdeling GroenLinks Deventer-Salland en actief in de GroenLinks Denktank Basisinkomen.

Saskia van der Elst

WERELDBURGER

Saskia werd in 1974 geboren en groeide op onder de rook van Rotterdam op de Zuid-Hollandse eilanden. Zij studeerde Informatiewetenschap in Amsterdam en werkt als informatiearchitect bij overheidsorganisaties en kennisintensieve bedrijven in Nederland en in het buitenland.

WETENSWAARDIGHEDEN

Saskia heeft een internationaal gezin met wortels in Nederland en Mexico.