voordracht commissie

De commissie ziet in Stephanie een bescheiden, gedreven en helder politicus met een sterk sociaal kompas. Dit Groningse Statenlid heeft de commissie overtuigd met haar doorzettingsvermogen, leergierigheid en nuchtere relativeringsvermogen. Stephanie is open, kritisch en gericht op verbinding; binnen en buiten de partij. De commissie ziet in haar een groot talent, dat zich kwetsbaar durft op te stellen, en tegelijkertijd niet de kaas van het brood laat eten. In een grote fractie ziet de commissie Stephanie snel tot bloei komen en uitgroeien tot een slimme en ontwapenende parlementariër.

Biografie

Stephanie werd in 1986 geboren in het Veluwse dorpje Heerde, als dochter van een Afro-Amerikaanse vader en Nederlandse moeder. Ze vertrok voor haar studie psychologie naar Groningen en heeft deze prachtige stad en provincie niet meer verlaten. Inmiddels woont ze hier samen met haar zoontje en werkt ze er, sinds 2010, als GZ-psycholoog.

Politiek heeft voor Stephanie altijd een centrale en belangrijke rol gespeeld; vanaf haar 17e is ze politiek actief en betrokken. Eerst op meer activistisch niveau en daarna als Statenlid in Groningen. Als Statenlid richt ze zich op de sociale en ‘rode’ thema’s als Leefbaarheid, Cultuur, Diversiteit en Inclusie en Nationaal Programma Groningen. Naast de politiek loopt ook klassieke muziek als een rode draad door haar leven; ze is opgeleid tot en actief als klassiek pianiste. Via onder andere social-media probeert ze een breder publiek te bereiken en deze muziek toegankelijker te maken voor iedereen.

Stephanie Bennett