voordracht commissie

De commissie herkent in Tara een praktische en grondige idealist met een sterk ontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel. Een echte GroenLinkser, die in haar werk en eerder in de gemeenteraad van Utrecht strijdt voor een rechtvaardige, duurzame wereld. De commissie ziet in Tara een talent voor de toekomst.

biografie

Tara is geboren en getogen in Utrecht. Tussen 2014-2018 zat zij hier namens GroenLinks in de gemeenteraad. Zij werkte onder andere aan gelijke kansen in het onderwijs, betere opvang voor vluchtelingen en het tegengaan van discriminatie. Naast deze lokale activiteiten, is Tara’s blik internationaal gericht. Zij groeide op tussen twee culturen en heeft in haar werk bijgedragen aan een rechtvaardiger handelsbeleid. Voorheen werkte zij bij Fair Wear Foundation, Schone Kleren Campagne en Fairtrade. Momenteel werkt zij voor CNV internationaal en het MVO platform.

Tara Scally

Hier sta ik voor

“We hebben niet extra groei nodig maar een eerlijkere verdeling van inkomsten. Internationaal maar ook binnen Nederland.” Eerlijke verdeling, rechtvaardigheid en gelijke kansen zijn leidende principes in Tara’s werk. Haar focus ligt hierbij op handel, migratie, een goed werkend rechtssysteem en vakbondsvrijheid.

Wetenswaardigheden

Tweemaal stond Tara in de lijst van Duurzame Jonge 100. Sinds kort is zij weer de studieboeken ingedoken: internationaal recht aan de Universiteit van Utrecht. Hiervoor studeerde zij toegepaste psychologie en culturele antropologie Twee keer per week geeft Tara bodyshape les in een Utrechtse sportschool.