Lisa Westerveld

Tweede Kamerlid

"Goed onderwijs is de sleutel."

Van Nijmegen naar het Binnenhof

In haar studententijd is Lisa vanuit de Achterhoek naar Nijmegen verhuisd, waar ze al snel actief werd in de studentenpolitiek. Twee jaar was ze voorzitter van de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) en behartigde ze studentenbelangen. In die periode onderhandelde ze met Kamerleden en ministers, maar voerde ook actie: dankzij een stevige positionering van de LSVb verbeterde de kwaliteit van de inspraak en werd het collegegeld niet verhoogd. Na afronding van haar studie is ze betrokken gebleven bij het onderwijs. Lisa is ook voorzitter van de Commissie Democratisering & Decentralisering bij de Universtiteit van Amsterdam geweest, na de bezetting van het Maagdenhuis.

Maar Lisa zet zich in voor meer dan alleen onderwijs. Ze is raadslid geweest in Nijmegen, waar zij voorstellen deed die experimenten gebaseerd op het basisinkomen in beweging kregen. Ook heeft zij zich ingezet voor duurzame sportaccomodaties en een groene, fietsvriendelijke binnenstad.

Hier sta ik voor

"Mensen kansen geven. Door goed onderwijs zonder (financiële) drempels en met voldoende inspraak. Maar ook door anders naar de arbeidsmarkt te kijken: benader werkzoekenden positief en zadel ze niet op met verplichtingen. Dat loont!"

Wetenswaardigheden

Niet alleen in de politiek is ze fanatiek, maar ook op het voetbalveld. Ontspannen doet Lisa graag met het lawaai van een goed metalconcert.