Marjolein Meijer

Partijvoorzitter

Marjolein Meijer (1977) is partijvoorzitter van GroenLinks.

Marjolein Meijer was sinds maart 2013 vice-voorzitter en internationaal secretaris in het partijbestuur. In het dagelijks leven werkte zij voor de gemeente Almere als raadsadviseur en strategisch onderzoeker. Daarvoor was zij onder andere werkzaam bij de Rekenkamer Metropool Amsterdam en voor het ministerie van Binnenlandse Zaken. Zij studeerde aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en behaalde twee mastertitels in politicologie en organisatiewetenschappen. In 2012 promoveerde zij in de politicologie aan de Universiteit Antwerpen. Haar proefschrift schreef zij over de democratische controle op Europese integratie.

Marjolein is lid van de Raad van Advies van het wetenschappelijk bureau De Helling van GroenLinks, zat in de programmacommissie voor de Europese verkiezingen van 2014 en schrijft mee aan het nieuwe verkiezingsprogramma voor de Tweede Kamer.

‘Ik bouw verder op de basis die door mijn voorganger is gelegd. Enthousiasme en potentieel is in de partij volop aanwezig. We hebben actieve leden die de afgelopen anderhalf jaar 3 geweldige campagnes hebben gedraaid. We hebben de mensen en de inhoud: goede politici en bestuurders in het hele land en de oplossingen voor een duurzame toekomst. We groeiden al in de peilingen. Het is tijd om door te pakken!´