Tof Thissen

Mensen helpen om te worden wie ze kunnen en willen zijn

Tof is de bevlogen en gezaghebbende Limburgse fractievoorzitter voor GroenLinks in de Eerste Kamer. Hij is daarnaast directeur van het Kwaliteitsinstituut Nederlandse Gemeenten (KING).

Van Roermond naar Den Haag

Tof is een oude rot binnen GroenLinks. Hij is al meer dan vijfentwintig jaar actief voor de partij en heeft vrijwel iedere denkbare functie vervuld. Jarenlang was hij raadslid en vervolgens wethouder voor GroenLinks in Roermond. Na zijn wethouderschap was Tof voorzitter van Divosa, de landelijke vereniging van directeuren van gemeentelijke sociale diensten en sinds 2010 is hij directeur van het Kwaliteitsinstituut Nederlandse Gemeenten (KING). In 2004 werd Tof lid van de Eerste Kamer en sinds 2007 is hij voorzitter van de GroenLinks Senaatsfractie.

Hier staat Tof voor

De sociale agenda van GroenLinks zit in de vezels van Tof. Door zijn grote kennis van de lokale praktijk, weet hij heel concreet wat maatregelen kunnen betekenen voor mensen. Hoe belangrijk het is voor mensen om in de samenleving mee te kunnen doen. En wat het grote belang is van professionals als de juffrouw, de buurtwerker, de meester en de jeugdwerker.