Nieuws over Bart Snels

Verbetering vestigingsklimaat: Goed zakendoen belangrijker dan goedkoop zakendoen

Tijdens de Algemene Financiële Beschouwingen presenteert GroenLinks een plan voor de verbetering van het Nederlands vestigingsklimaat. Om de dure afschaffing van de dividendbelasting te voorkomen, willen alle oppositiepartijen alternatieven onderzoeken. Het kabinet weigert de alternatieven te onderzoeken en daarom doet GroenLinks dat nu. De partij laat  zien dat een verbetering van het vestigingsklimaat mogelijk is voor veel meer bedrijven dan een handje vol multinationals.

GroenLinks: Informeer Tweede Kamer niet via krant

GroenLinks Tweede Kamerlid Bart Snels stelt vragen aan premier Rutte over het informeren van de Tweede Kamer door het Kabinet. Het lijkt een gewoonte te worden dat  de media eerder op de hoogte worden gesteld van nieuws, onderzoeken en rapporten dan de Tweede Kamer.

Onderzoek naar belastingdeals onduidelijk en incompleet

Staatssecretaris van Financiën Menno Snel heeft de resultaten bekend gemaakt van een intern onderzoek naar belastingdeals met multinationals, de zogenaamde rulings. GroenLinks Tweede Kamerlid Bart Snels is niet tevreden met het resultaat: ‘Het is onbekend hoeveel inhoudelijke fouten er precies zijn gemaakt, we weten niet om welke bedrijven het gaat en ook niet om hoeveel geld. De Nederlandse belastingbetaler heeft recht op transparantie, want keer op keer blijken de rulings niet te kloppen. Het is oneerlijk dat gewone mensen meer belasting betalen dan grote bedrijven en daarom moet de hele waarheid boven tafel.’