Nieuws over Bram van Ojik

Commissievoorzitter Juncker pakt niet door bij zijn Staat van de Europese Unie

State of the Union van Jean-Claude Juncker

In zijn Staat van de Unie laat Jean-Claude Juncker, de voorzitter van de Europese Commissie, zien dat hij duidelijk kiest voor een Europa dat verder integreert door enkele voorzichtige voorstellen te presenteren. GroenLinks-Europarlementariër Bas Eickhout en GroenLinks-Tweede Kamerlid Bram van Ojik zien ook graag dat Europa democratischer besluiten neemt over bijvoorbeeld de eurozone. Maar vooralsnog lijkt de Europese Commissie de confrontatie met de EU-regeringsleiders nog niet aan te durven.

Kamer vindt komst Eritrese toppoliticus onacceptabel

De regering moet actie ondernemen om te voorkomen dat Yemane Gebreab, de tweede man van het regime in Eritrea, een jongerencongres in Nederland toespreekt. Dat wil een Kamermeerderheid, die op initiatief van Bram van Ojik vragen stelt aan minister Koenders van Buitenlandse Zaken. Vanochtend berichtten OneWorld en radioprogramma Argos over het congres, dat komend weekend wordt georganiseerd door de Eritrese jongerenpartij YPFDJ.