Nieuws over Corinne Ellemeet

GroenLinks en PvdA: verstrek abortuspil bij huisarts

GroenLinks en de PvdA dienen vandaag een initiatiefwet in die regelt dat de abortuspil voortaan door de huisarts verstrekt mag worden. Nu kunnen vrouwen deze pil alleen op  recept van het ziekenhuis of de abortuskliniek krijgen. De partijen willen dat de huisarts deze pil ook kan voorschrijven, zo zeggen zij tegen NRC.

GroenLinks: voorkom schulden door toeslag naar verzekeraar over te maken

GroenLinks wil dat zorgtoeslag direct over gemaakt kan worden naar de zorgverzekeraar wanneer iemand een betalingsachterstand van drie maanden heeft. Op deze manier wordt voorkomen dat mensen onnodig diep in de schulden raken. Daarom vraagt de partij vandaag in een debat aan de minister  om aan te slag te gaan om dit mogelijk te maken.

GroenLinks: stemhokjes moeten voor iedereen toegankelijk zijn

In het regeerakkoord staat dat iedereen, ongeacht beperkingen, mee moet kunnen doen in de samenleving. Dat betekent ook dat iedereen moet kunnen stemmen. Daarom wil GroenLinks dat het voor mensen met een lichte verstandelijke beperking al vóór de aankomende gemeenteraadsverkiezingen mogelijk wordt om hun stem, onder begeleiding, uit te brengen.