Nieuws over Isabelle Diks

Diks: “Maak Defensie in Friesland twee weken fossielvrij”

Defensie in Friesland moet twee weken lang zonder fossiele brandstoffen gaan werken. In 2018 als Leeuwarden|Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa is, wordt in Fryslân de unieke “Elfwegentocht” georganiseerd. Dan zullen tientallen bedrijven, overheden, maatschappelijke organisaties, scholen en dorpen twee weken lang zo min mogelijk of liefst geen fossiele brandstoffen, zoals benzine en kerosine, gebruiken. Kamerlid Isabelle Diks wil dat het kabinet bekijkt hoe ook de luchtmachtbasis in Leeuwarden aan dit bijzondere project mee kan doen. Naast bijvoorbeeld experimenten met nieuwe alternatieven voor vliegtuigbrandstoffen, kan ook het defensiepersoneel hieraan bijdragen door zich twee weken lang zonder fossiele brandstof te vervoeren.

Vergroen de Sahara!

Nederland moet meehelpen om de Sahara groener te maken, vindt Kamerlid Isabelle Diks. Zij roept minister Kaag van Ontwikkelingssamenwerking daarom op om te onderzoeken hoe Nederland een rol kan spelen in het stoppen van de verwoestijning van de Sahel-regio.

Handelsakkoord met Japan: EU leert niets van het verleden

Na het lezen van gelekte voorstellen voor een handelsakkoord tussen Japan en de EU concluderen de GroenLinksers Bas Eickhout (Europees Parlement) en Isabelle Diks (Tweede Kamer) dat Europa niet lijkt te leren van kritiek op eerdere handelsverdragen. Greenpeace publiceerde vrijdag de onderhandelingsteksten voor het JEFTA-akkoord.