Nieuws over Jesse Klaver

GroenLinks wil inzicht in lobbycontacten rond heroverwegen dividendbelasting

GroenLinks wil dat het kabinet duidelijk maakt welke contacten er sinds afgelopen vrijdag zijn geweest met multinationals en hun lobbyorganisatie VNO-NCW rond de ‘heroverweging’ van de dividendbelasting. Volgens Jesse Klaver moet worden voorkomen dat opnieuw dezelfde fout wordt gemaakt en het grote bedrijfsleven gaat voorschrijven hoe het kabinet twee miljard zou moeten uitgeven. Klaver vraagt dinsdag in de Tweede Kamer een debat aan over de dividendbelasting.

Klimaatwet aangemeld voor parlementaire behandeling

De zeven oppositie- en coalitiepartijen die het voor de zomer eens werden over de Klimaatwet hebben de wet vandaag aangemeld voor behandeling door de Tweede Kamer. Daarmee committeren de politieke partijen zich aan de doelstelling van 49 procent CO2-reductie in 2030 en 95 procent CO2-reductie in 2050.

Kom naar de EuropaMeetup in Maastricht

EuropaMeetup

Europa staat voor grote veranderingen in 2018. Maar sturen Macron, Merkel en Rutte Europa de goede kant op? Kom op woensdag 25 april naar onze EuropaMeetup in Maastricht en ga met Jesse Klaver, Bas Eickhout en Meyrem Almaci in gesprek gaan over hoe we Europa echt eerlijker en duurzamer maken. (Er rijden bussen vanuit Nijmegen en Brussel.)