Nieuws over Jesse Klaver

GroenLinks en Partij voor de Dieren presenteren initiatiefwet vuurwerkverbod

GroenLinks en de Partij voor de Dieren presenteren vandaag de initiatiefwet voor een vuurwerkverbod. Dit doen zij de dag dat de Tweede Kamer debatteert over de afgelopen jaarwisseling. De initiatiefwet regelt een verbod op de zwaardere vuurwerkcategorieën. Kindervuurwerk zoals sterretjes blijft toegestaan. De wet wordt ondersteund door diverse maatschappelijke organisaties, zoals de politiebonden, de Vogelbescherming en het Longfonds.

Noodmaatregel nodig voor zorgplekken voor mensen met acute psychische zorgvraag

Bewindspersonen moeten de macht krijgen om voor patiënten met acute psychische problemen met voorrang een behandelplek te regelen. Deze noodmaatregel is nodig, omdat de wachtlijsten voor jongeren en volwassenen zo lang zijn, dat mensen levensgevaar lijden. Dat zegt GroenLinks-leider Jesse Klaver in de aanloop van het debat vandaag in de Tweede Kamer over de GGZ (geestelijke gezondheidszorg).

Meer bescherming voor mensen op de arbeidsmarkt

Veertig uur werken, maar niet rond kunnen komen van je salaris. Tijdens je werk een ongeluk krijgen, maar geen uitkering terwijl je arbeidsongeschikt bent geraakt. Een nul-urencontract waardoor je altijd beschikbaar moet zijn, maar zelf nooit kan rekenen op genoeg uren. Dat moet anders, vindt GroenLinks.