Nieuws over Jesse Klaver

Ondertekening Klimaatwet verbreed

Naast Jesse Klaver (GroenLinks) en Attje Kuiken (PvdA) hebben ook Emile Roemer (SP), Stientje van Veldhoven (D66) en Carla Dik-Faber (ChristenUnie) de Klimaatwet ondertekend. De Klimaatwet wordt deze week voor behandeling bij de Tweede Kamer aangemeld.

Koerswijziging voor Nederland

Jesse Klaver

Er waart een spook door de westerse democratieën. Het rechts-populisme is in opmars. Donald Trump is gekozen als president van de Verenigde Staten. De Britten willen de Europese Unie verlaten. In Nederland werd het cynisme over Europa tot uitdrukking gebracht in een tegenstem tegen het associatieverdrag met Oekraïne. Voor mij zijn het uitdrukkingen van dezelfde onvrede: onvrede over globalisering en de ongelijke verdeling van lasten en lusten.

Vluchtelingen in Griekenland hebben jouw hulp nodig

We doen veel voor vluchtelingen, maar niet genoeg. Tijdens de reis van Jesse Klaver in Griekenland bezocht hij tentenkampen en sprak met vluchtelingen, hulporganisaties en de Griekse overheid. Het was een aangrijpende reis die één ding glashelder maakte: we kunnen en moeten meer doen om vluchtelingen uit Griekenland op te vangen. Help mee en deel deze video die documentairemaker Joey Boink maakte.