Nieuws over Nevin Özütok

GroenLinks: verbeter ondersteuning raadsleden

Op voorstel van GroenLinks spreekt de Tweede Kamer vandaag met raadsleden en deskundigen over de positie van de lokale volksvertegenwoordigers. Er zijn namelijk al lang grote zorgen over de ondersteuning van raadsleden. Zij hebben te weinig middelen ter beschikking om hun werk goed te kunnen doen. GroenLinks wil daarom dat er snel extra maatregelen genomen worden om de lokale democratie te versterken.

GroenLinks wil onafhankelijk meldpunt 'voel je veilig' bij Rijksoverheid

Iedereen zou zich veilig moeten voelen op het werk. Toch ervaren jaarlijks 134.000 mensen ongewenst seksueel gedrag van collega's of leidinggevenden. Dit kan van grote invloed zijn op iemands leven: één op de drie werknemers die te maken hebben met ongewenste omgangsvormen krijgen burn-outklachten. GroenLinks vindt dat de Rijksoverheid het goede voorbeeld moet geven om een veilige werkplek voor iedereen te creëren. Daarom pleit de partij vandaag voor een onafhankelijk meldpunt 'voel je veilig'.

GroenLinks: bescherm vrachtwagenchauffeurs beter

Oost-Europese vrachtchauffeurs wonen onder slechte omstandigheden maandenlang in hun vrachtwagen, worden onderbetaald en hebben niet dezelfde rechten als Nederlandse chauffeurs. Het is onacceptabel dat we dit toelaten. Daar komt dankzij een voorstel van GroenLinks nu verandering in.