Nieuws over Paul Smeulders

SGP en GroenLinks willen meer ruimte voor rouw op het werk

Op de werkvloer moet meer ruimte komen voor rouwverwerking. Zo moeten meer werkgevers rouwverlof mogelijk gaan maken. Dat staat in het Manifest ‘Ruimte voor rouw’ dat SGP en GroenLinks vandaag aanbieden aan Minister Koolmees bij de begrotingsbehandeling Sociale zaken en Werkgelegenheid.

GroenLinks: 250 miljoen euro voor woningen studenten en starters

De 1 miljard euro die het kabinet in het woonfonds stopt, moet voor minimaal een kwart gaan naar studentenhuisvesting en starterswoningen. Daarmee zijn tienduizenden jongeren geholpen aan passende woonruimte. Dat voorstel doet GroenLinks vandaag bij het debat over de begroting van Wonen.

Maak duurzaamheid kerntaak woningcorporaties

Woningcorporaties moeten meer mogelijkheden krijgen om huizen te verduurzamen. Dat is een investering in de toekomst en helpt huurders bij het terugdringen van energiekosten. GroenLinks doet binnenkort in de Tweede Kamer een voorstel om duurzaamheid toe te voegen aan de kerntaken van woningcorporaties.

Het is tijd voor een nieuw Werkloket

Terwijl werkgevers wanhopig zoeken naar personeel, zitten honderdduizenden mensen werkloos thuis of gevangen in een uitzichtloze flexbaan. Dat moet anders. Het is tijd voor een gemoderniseerd arbeidsbureau: het Werkloket, vindt GroenLinks. Vandaag spreekt de Tweede Kamer hierover tijdens het debat over sociale zekerheid.

Transparantie nodig over contacten tussen Tweede Kamerleden en tabaksindustrie

Er is openheid nodig over de invloed van de tabaksindustrie op Tweede Kamerleden. Daarom moet er een transparantieregister komen waarin Kamerleden aangeven welke contacten ze met vertegenwoordigers van deze industrie hebben. Dat zegt GroenLinks, nadat een tabaksfabrikant Tweede Kamerlid Paul Smeulders benaderde om voor hen als lobbyist te werken en zo het standpunt van zijn partij te helpen veranderen.