Nieuws over Paul Smeulders

Online huurcalculator toont eerlijke prijs woonruimte

Morgen gaat de jaarlijkse huurverhoging in. En dat terwijl de prijzen van veel huurwoningen nu al  torenhoog zijn. Om huurders te laten zien wat hun woonruimte eigenlijk kost, lanceert GroenLinks vandaag een online huurcalculator. Daarmee wil de partij huurders bewust maken van het teveel dat zij betalen. En het kabinet motiveren huurprijzen te begrenzen en wonen weer eerlijk en betaalbaar te maken.

Nieuwe wet zorgt voor eerlijke huurprijzen

Speculanten maken ongegeneerd misbruik van het tekort aan woningen met exorbitante en almaar stijgende huurprijzen. Dat legt een enorme financiële druk op huurders, die nauwelijks een keus hebben. Daarom moet de overheid ingrijpen. GroenLinks wil dit wettelijk vastleggen en presenteert hiervoor vandaag een initiatiefwet ‘Eerlijke Huur’.

GroenLinks: verbeter veiligheid op de werkvloer

Veel mensen werken nog steeds in onveilige omstandigheden, ondanks afgesproken corona-protocollen die dit moeten voorkomen. Dat moet veranderen, vindt GroenLinks. Kamerleden Wim-Jan Renkema en Paul Smeulders stelden schriftelijke vragen.