Nieuws over Rik Grashoff

D66, ChristenUnie en GroenLinks organiseren hoorzitting over afname biodiversiteit

Deze maand is door een Nederlands-Duitse studie aangetoond dat insecten massaal verdwijnen. De studie laat zien dat sinds eind jaren tachtig driekwart van de vliegende insecten is verdwenen. Dit kwam bovenop eerdere studies die aantoonden dat de biodiversiteit en natuur wordt bedreigd vanwege het stikstofoverschot. Verontrustende onderzoeken en daarom aanleiding voor deze drie partijen om gezamenlijk een voorstel te doen voor een hoorzitting met wetenschappers over de aard en ernst van het biodiversiteitsverlies en de maatregelen die nodig zijn om dit te keren.

Grashoff: Nederlandse natuur in gevaar

GroenLinks oordeelt hard over het natuurbeleid van het kabinet Rutte II. Nederland haalt haar internationaal afgesproken natuurdoelen bij lange na niet. Ons land raakte in de afgelopen 100 jaar 85% van zijn natuurlijke soortenrijkdom (biodiversiteit) kwijt en er is geen sprake van een herstel. Zo ging bijvoorbeeld onze weidevogelstand afgelopen jaren ver achteruit.