Nieuws over Tom van der Lee

GroenLinks succesvol op klimaat en energie

GroenLinks werkt constructief samen met het kabinet op de thema’s klimaat en energie. Met succes. Tweede Kamerleden Tom van der Lee en Liesbeth van Tongeren wisten vandaag maar liefst vijf moties binnen te halen.

GroenLinks wil controle van alle belastingafspraken met multinationals

GroenLinks-Tweede Kamerlid Tom van der Lee wil een debat met staatssecretaris financiën Snel over de Paradise Papers. Hij wil dat de belastingdienst alle belastingafspraken met multinationals naloopt om te controleren of deze aan de voorwaarden voldoen. De belastingafspraak met Proctor & Gamble zou zo mogelijk moeten worden ingetrokken, vindt Van der Lee.

Rutte III heeft geen excuus meer om kolencentrales open te houden

Vandaag laat het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL)  weten dat Nederland die klimaatdoelen  waarschijnlijk niet haalt. GroenLinks eist daarom dat er snel extra maatregelen komen om dit doel wél te halen. Kolencentrales sluiten voor 2030, zoals in het regeerakkoord is opgenomen is niet voldoende. Rutte III moet in de eigen regeerperiode ingrijpen om klimaatverandering tegen te gaan.