Nieuws over Tom van der Lee

Zet veiligheid Groningers ook in de wet voorop

De huidige Gaswet en Mijnbouwwet worden aangepast naar aanleiding van het terugbrengen van het Gronings gas. In de aangepaste wet wordt het belang van de Groningers even belangrijk geacht als het maatschappelijk belang zoals de leveringszekerheid van gas. GroenLinks wil dat het belang van de Groningers voorop staat en wil dat dit in de wet verankerd wordt. GroenLinks Kamerlid Tom van der Lee doet daarom een voorstel voor het wijzigen van de Gas- en Mijnbouwwet.

Voorkom misbruik Airbnb door Wet Deelplatform

Platforms als Airbnb en HomeAway bevorderen het toerisme, maar hebben ook negatieve effecten. In steden als Amsterdam en Utrecht zorgt het voor een kleiner woningaanbod voor bewoners en voor overlast in binnensteden en populaire wijken. GroenLinks wil daarom landelijke regels die er voor zorgen dat de negatieve effecten van vakantieverhuur worden verkleind zonder dat deelplatforms verboden worden.

GroenLinks succesvol op klimaat en energie

GroenLinks werkt constructief samen met het kabinet op de thema’s klimaat en energie. Met succes. Tweede Kamerleden Tom van der Lee en Liesbeth van Tongeren wisten vandaag maar liefst vijf moties binnen te halen.