Leergang Zin in GroenLinks

Met goede mensen op juiste posities sta je sterk als partij. Daarom is GroenLinks altijd op zoek naar talent. Wil jij je kennis en ervaring inzetten voor de partij, maar weet je nog niet waar en hoe? Dan is de landelijke loopbaanleergang Zin in GroenLinks van de GroenLinks Academie iets voor jou.

Tijdens de leergang leer je de partij goed kennen en onderzoek je welke functies bij jou passen. Voor of achter de schermen. Lokaal, provinciaal, landelijk, Europees. Je krijgt zicht op jouw ontwikkelmogelijkheden binnen de partij en je bouwt aan je netwerk.

Zin in GroenLinks bestaat uit bijeenkomsten en opdrachten, verspreid over een half jaar. De groep bestaat uit ca. 15 deelnemers. De proces-begeleiding is in handen van oud-deelnemers aan de leergang.

Programma

De leergang bestaat uit een starttweedaagse, inclusief overnachting, en drie terugkomdagen. Tijdens de bijeenkomsten maak je uitgebreid kennis met je groepsgenoten, leer je van elkaar door de opdrachten te bespreken en spreek je met interessante gasten. Daarnaast zijn er – op doordeweekse dagen – facultatieve werkbezoeken aan de Tweede en Eerste Kamerfractie en de Europese fractie, waar je een unieke blik achter de schermen kunt werpen. Tijdens de bijeenkomsten komt het trainen van politieke vaardigheden beknopt aan bod. De data voor de eerst volgende leergang volgen zo snel mogelijk!

Oud-deelnemers over de leergang:
"Ontdek GroenLinks van binnenuit!" en "Krijg Zin in GroenLinks!".

Opdrachten

Tussen de bijeenkomsten voer je opdrachten uit: interviews, korte werkbezoeken, een mini-stage of uitgebreider werkbezoek en een project. Je maakt verslagen van je bevindingen en deelt die met de andere deelnemers, zodat je ook leert van de ervaringen van de andere deelnemers. Deze opdrachten plan je zelf, zodat je ze kunt uitvoeren wanneer het jou uitkomt. Hou wel rekening met een tijdsinvestering van gemiddeld een dagdeel per week voor het plannen, uitvoeren en terugkoppelen van de opdrachten.

Praktische zaken

Wij vragen deelnemers expliciet om bij alle bijeenkomsten aanwezig te zijn en alle opdrachten uit te voeren (overmacht uitgezonderd). We vragen een eigen bijdrage van €175,- en een borg van €100,- (de borg krijg je terug als je hebt voldaan aan de aanwezigheidsplicht). Als de bijdrage voor jou te hoog is, mail ons dan even.

Data

• Starttweedaagse op vrijdag 6 oktober 2017 (vanaf 10.00 uur) en zaterdag 7 oktober 2017 (tot 17.00 uur)
  • Eerste terugkomdag op zaterdag 18 november 2017
  • Tweede terugkomdag op zaterdag 13 januari 2018
  • Slotdag op zaterdag 17 februari 2018

Aanmelding

Je kunt je niet meer aanmelden voor dit traject. Wil je weten wanneer er een nieuw traject wordt georganiseerd of heb je andere vragen? Neem dan contact op met Annelinde van Wouw of Antoinette Tanja. Telefoon: 030 – 23 999 00. E-mail: academie@groenlinks.nl. Zij beantwoorden je vragen met plezier!