Actieve GroenLinksers kunnen de meest actuele informatie ook vinden op het platform Plek.

Hieronder vind je een overzicht van ons aanbod. De actuele agenda vind je hier.

Ons aanbod voor..

Voor nieuwe raadsleden heeft de Academie een driedaags traject waarin je leert hoe je jouw GroenLinkse idealen kunt realiseren. Ook is er ieder jaar een Raads- en Statenledendag. Het moment om je bij te laten praten over de huidige koers van GroenLinks en je netwerk te vergroten door collega’s uit het hele land te ontmoeten. Bestuursleden: Als nieuw bestuurslid wordt er regionaal een trainingsdag georganiseerd met jouw team. Ook is er de jaarlijks een bestuursledendag waarin je bestuursleden uit het hele land kunt ontmoeten.

Digitale Media Managers(DMM’s)

De digitale media manager voert de eindredactie over de online communicatie van een lokale GroenLinks afdeling. In samenwerking met de fractievoorzitter, afdelingsvoorzitter en de campagneleider zorgt de DMM dat de juiste inhoud op het juiste moment op het juiste kanaal online te vinden is. Elk jaar in september gaat er een nieuw DMM-traject van start. Daarnaast organiseren we tweemaal per jaar een instroomtraining voor nieuwe DMM’s. Meer info via beweging@groenlinks.nl.

Campagneleiders

Als campagneleider ben je verantwoordelijk voor de campagnes van een lokale afdeling. Je stelt het campagneplan op, werft en traint vrijwilligers en zorgt dat het verhaal van GroenLinks in jouw gemeente te horen is. Daarnaast stuur je het lokale campagneteam aan en ben je de contactpersoon voor het landelijke campagneteam. Elk jaar in september gaat er een nieuw campagneleiders-traject van start. Daarnaast organiseren we tweemaal per jaar een instroomtraining voor nieuwe campagneleiders. Meer info via beweging@groenlinks.nl.

Wethouders

Voor nieuwe wethouders heeft de Academie een driedaags traject waarin je leert hoe je jouw GroenLinkse idealen kunt realiseren. Ieder kwartaal is er een bijeenkomst van het BestuurdersNetwerk, met masterclasses door gastsprekers, keuzeworkshops en intervisie door GroenLinks trainers.

Academie team

GroenLinks als netwerk

In 2018 zijn we gestart met een nieuw platform voor actieve GroenLinksers: Plek. Hier kom je gemakkelijk in contact met andere lokale bestuurders, politici en campaigners.

Omdat (op termijn) iedereen met een functie voor GroenLinks toegang heeft tot Plek, gebruikt de GroenLinks Academie het platform ook als digitale leeromgeving.

Aanvraag doen als lokale afdeling

Wil je een training met je eigen afdeling organiseren of bieden we de training die je zoekt op dit moment niet aan? Waar mogelijk bieden we ook maatwerk. We koppelen jouw afdeling, bestuur of fractie dan aan één van onze trainers. Lees hier meer en doe een aanvraag.

Vragen

Heb je vragen over ons aanbod? Kijk dan eerst bij de antwoorden op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.