Paul Vermast (38)

Advies van de kandidatencommissie: "Paul Vermast (39) probeert in Dronten en omgeving voortdurend bruggen te bouwen tussen boeren en de milieubeweging. Van huis uit is hij biologisch boer, maar hij is vooral actief geweest in de milieubeweging. Zo heeft hij gewerkt voor Greenpeace en de provinciale Natuur- en Milieufederatie. Paul wil in het parlement opkomen voor het platteland. "

"Een gezonde stad kan niet zonder een vitaal platteland. Gezond boeren verstand met een flinke portie politieke slimheid. Ik wil de brug slaan tussen stad en boeren. In de Kamer wil hij opkomen voor het platteland."

Paul Vermast

Van Warmonderhof naar het Binnenhof

Paul Vermast werd op 14 juni 1977 geboren in Kerkrade, Limburg, Hij verhuisde al jong naar Zeeland waar hij in Middelburg, en later op het fruitteeltbedrijf waar zijn ouders vennoten waren, opgroeide. Zijn middelbare schooltijd bracht hij door aan de Vrije School Breda waarna hij biologisch-dynamische landbouw ging studeren aan Warmonderhof in Dronten.

Na zijn opleiding werkte Paul onder andere in de milieubeweging voor Greenpeace, Stichting Natuur en Milieu en de Provinciale Milieufederatie. Binnen GroenLinks viel hij in als beleidsmedewerker voor de Tweede Kamerfractie, de raadsfractie van Amsterdam en het webteam van het Landelijk Bureau.

Sinds 2003 is Paul actief in de gemeenteraad van Dronten waar hij sinds 2011 ook fractievoorzitter is van de tweekoppige GroenLinks-fractie.

Hier staat Paul voor

Paul wil werken aan een vitaal platteland dat ruimte geeft aan boeren om te produceren, burgers om te recreƫren en buitenlui om te wandelen, te fietsen en te sporten. Een platteland dat stedelingen leert ontdekken waar hun voedsel vandaan komt. Hij wil zorgen voor een vermindering van de milieudruk door de veehouderij en aantasting van de biodiversiteit door schaalvergroting.

Wetenswaardigheden

In Dronten is Paul ook trouwambtenaar. Verder houdt hij van wandelen en fotograferen. Paul is getrouwd en woont in Dronten.

Kandidatenlijst Tweede Kamer

De andere kandidaten