Foutmelding

De opgevraagde pagina bestaat helaas niet.

Pagina niet gevonden

Zoekresultaten

1. Europarlement gaat onderzoek doen naar goedkeuring glyfosaat

Het Europees Parlement stelt een bijzondere commissie in om onderzoek te doen naar de goedkeuringsprocedure van glyfosaat en andere pesticiden. Het voorstel van de Europese Groenen voor de commissie krijgt steun van alle fractievoorzitters, tot tevredenheid van Europarlementariër Bas Eickhout.

2. GroenLinks wil gelijke kansen voor álle studenten

Het onderwijs in Nederland moet voor iedereen even toegankelijk zijn. Studenten met veel geld of rijke ouders krijgen nu meer kansen dan hun medestudenten. GroenLinks Kamerlid Zihni Özdil vindt dat onwenselijk en doet daarom vandaag een aantal voorstellen om de gelijkheid op hogescholen en universiteiten te bevorderen.

3. Europarlement wil verbod op pulsvisserij

Pulskorvisser

“Nederland overspeelde zijn hand door veel meer vergunningen voor pulsvissen af te geven dan dat Europees was afgesproken.” Dat concludeert Europarlementariër Bas Eickhout na de stemming over nieuwe technieken in de Europese visserij. Het Europees Parlement pleit voor een verbod op het vissen met elektrische schokken bij de onderhandelingen met EU-landen. Dit is tegen het zere been van Nederland dat zwaar investeerde in deze vorm van vissen.

4. GroenLinks EuroABC: klik door Europees jargon

Zoals in iedere politieke biotoop kent het Brusselse politieke taalgebruik heel wat termen die voor insiders prima te begrijpen zijn, maar waar een outsider geen kaas van kan maken. Daar willen we wat aan veranderen. Om meer inzicht te geven over waar het nu over gaat, maar ook om te snappen hoe bijvoorbeeld wetgeving tot stand komt, stelde GroenLinks het EuroABC samen.

5. EuroABC: Van Artikel 50 tot Zetelverdeling

Zoals in iedere politieke biotoop kent het Brusselse politieke taalgebruik heel wat termen die voor insiders prima te begrijpen zijn, maar waar een outsider geen kaas van kan maken. Daar willen we wat aan veranderen. Om meer inzicht te geven over waar het nu over gaat, maar ook om te snappen hoe bijvoorbeeld wetgeving tot stand komt, stelde GroenLinks het EuroABC samen.

6. Persvoorlichter Tweede Kamerfractie

De persvoorlichter die we zoeken zal zich bezighouden met sociale thema’s. Denk aan: zorg, onderwijs, wonen en arbeidsmarkt.

7. GroenLinks: maak kinderen topprioriteit

Één op de negen kinderen in Nederland leeft in armoede. De gevolgen hiervan zijn groot: de kinderen ervaren stress, kunnen moeilijker meekomen op school en hebben daardoor een achterstand op hun leeftijdsgenootjes. GroenLinks wil dat kinderen die in armoede opgroeien een eerlijke kans krijgen in het leven. Daarom doet Linda Voortman drie voorstellen.