Stage: Front Office GroenLinks

GroenLinks zoekt een stagiair (m/v) Front Office voor de periode september 2017 tot en met maart 2018 (32 uur p/w). Na een fantastische uitslag voor GroenLinks bij de Tweede Kamerverkiezingen maken we ons op voor de volgende mijlpaal: de gemeenteraadsverkiezingen. Dit is hét moment om onze beweging te versterken, zodat we op alle niveaus aan een duurzaam en empathisch Nederland kunnen werken. En jij kan het verschil maken.

De communicatie met de kiezer, met onze leden en onze sympathisanten staat centraal in de campagnes van GroenLinks. Een heel belangrijk deel hiervan wordt gedaan door de Front Office. Dit team, gevestigd in Utrecht, heeft direct contact met alle mensen die ons mailen en berichten sturen via social media, en signaleert hier kansen in voor de campagne. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de Tweede Kamerfractie en de communicatie- en campagnemedewerkers van het Landelijk Bureau.

De Front Office is een dynamische plek waarbij je veel ervaring op doet met publiekscommunicatie, de politiek op de voet volgt, de standpunten van GroenLinks door en door leert kennen en in teamverband bijdraagt aan het succes van GroenLinks.

Functie

Als stagiair Front Office ga je het gesprek aan met kiezers via social media en e-mail. Met name de communicatie via social media is erg belangrijk. Een neus voor de beste gifjes & memes is dus een pré. Daarnaast werk je mee aan het verbeteren en optimaliseren van de Front Office. Dit doe je enerzijds door het aanleggen en up-to-date houden van informatiedossiers, met name in de vorm van standaardantwoorden en relevante achtergrondinformatie; anderzijds door in te springen op de nieuwste trends in social media. Ook werk je mee aan het tweewekelijkse trendrapport dat verstuurd wordt naar het campagneteam en de Tweede Kamerfractie.

Wat verwachten wij van jou?

• Je bent een enthousiaste en proactieve student op HBO- of academisch niveau.
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve (met name schriftelijke) vaardigheden en hebt aantoonbare ervaring met social media (Facebook, Twitter, Instagram).
  • Je hebt interesse in maatschappelijke en actuele vraagstukken, volgt de politiek op de voet en kunt je vinden in de standpunten van GroenLinks.
  • Je bent sensitief als het gaat om het adequaat beantwoorden van (kiezers)vragen.
  • Je bent in staat om mee te denken over en een aanzet te geven tot mogelijke politieke of publicitaire acties.
  • Je kunt zorgvuldig en zelfstandig werken.
  • Je bent in staat je werk te organiseren en te plannen.
  • Je bent flexibel en stressbestendig.
  • Je hebt een neus voor de leukste gifjes en memes.

Wat hebben we je te bieden?

• Een dynamische werkomgeving en goede begeleiding.
  • De unieke kans om het politieke proces van dichtbij mee te maken en het verschil te maken in de campagne. Backstage werken tijdens Meetups en andere campagneactiviteiten.
  • Een stage- en reiskostenvergoeding.

Voor meer informatie of vragen kunt u contact opnemen met Patrick Pelman, senior projectleider (ppelman@groenlinks.nl of 030 - 23 99 900). Stuur je reactie, voorzien van motivatie en CV in één pdf per e-mail naar personeelszaken@groenlinks.nl. We nemen kort daarna contact met je op.