STAGE: FRONT OFFICE GROENLINKS (UTRECHT, 32 UUR P/W)

Na een fantastische uitslag voor GroenLinks bij de Tweede Kamerverkiezingen maken we ons op voor de volgende mijlpaal: de gemeenteraadsverkiezingen. Dit is hét moment om onze beweging te versterken. Hou jij van politiek en ben je op zoek naar een uitdagende communicatiestage? Dan kan jij kan het verschil maken!

De communicatie met de kiezer staat centraal in de campagnes van GroenLinks. Een heel belangrijk deel hiervan wordt gedaan door de Front Office. Als lid van dit team sta je in direct contact met alle mensen die ons mailen en berichten via social media. In samenwerking met medewerkers van de Tweede Kamerfractie en het campagneteam breng jij de idealen van GroenLinks zo goed mogelijk over aan het publiek.

Andersom breng je ook signalen van het publiek over aan GroenLinks. Als ontvanger van positieve en negatieve reacties weet jij als geen ander wat er speelt onder de kiezer. Met een dagelijkse update en een maandelijkse rapportage draag je bij aan de strategie achter de campagne.

Als kers op de taart ga je regelmatig mee naar onze Meet-ups om daar backstage de livestream op social media te monitoren. Het is aan jou om ervoor te zorgen dat de kijkers zich gehoord voelen en dat wij weten wat er speelt.

Wat hebben wij je te bieden?

• Een dynamische plek waarbij je veel ervaring op doet met publiekscommunicatie, de politiek op de voet volgt, de standpunten van GroenLinks door en door leert kennen.
  • Goede begeleiding en een gezellige werkomgeving met leuke collega’s.
  • Je doet ervaring op met (politieke) communicatie binnen een van de succesvolste campagnes van Nederland.
  • Je leert makkelijk en vlot schrijven, de juiste ‘tone of voice’ gebruiken om kiezers te bereiken, en hoe je kan scoren op social media.
  • Je leert werken met relevante communicatiesoftware als Falcon en Freshdesk.
  • Je krijgt een zelfstandige rol en je bijdrage is van groot belang. Als stagiair ben je het vaste aanspreekpunt voor vrijwilligers en andere collega’s, en help je bovendien mee om de werkwijzen van de Front Office te verbeteren.
  • Je ontvangt een stagevergoeding van 250 euro bij een fulltime stage.
    (32 uur p/w) en een reiskostenvergoeding.

NB. We bieden ruimte voor onderzoeksstages, met name op het gebied van communicatie en organisatie.

Wat verwachten wij van jou?

• Je beschikt over HBO- of academisch denkniveau.
  • Je staat ingeschreven bij een opleiding.
  • Je kunt overtuigend schrijven en hebt aantoonbare ervaring met social media (Facebook, Twitter, Instagram). Een neus voor de beste gifjes & memes is een pré.
  • Je hebt interesse in maatschappelijke en actuele vraagstukken en kunt je vinden in de standpunten van GroenLinks.
  • Je bent flexibel en stressbestendig, en zo nu en dan ook ’s avonds beschikbaar voor de meet-ups.

Voor meer informatie of vragen kan je contact opnemen met Patrick Pelman, projectleider (ppelman@groenlinks.nl of 030 - 23 99 900). Stuur je reactie, voorzien van motivatie en CV in één pdf per e-mail naar personeelszaken@groenlinks.nl. We nemen kort daarna contact met je op.