Stagiair Democracy Development Abroad

DDA is de buitenlandstichting van GroenLinks. Dit programma ondersteunt partners in nabuurlanden van de Europese Unie. Je helpt bij het opstellen van analyses van regio’s en landen in het algemeen en het MENA (Middle Easte & Northern Africa)-gebied in het bijzonder. Daarnaast biedt je praktische ondersteuning bij het opzetten en uitvoeren van projecten.

Wat wordt er van je verwacht?

Je bent een enthousiaste en proactieve student op HBO- of academisch niveau. Je hebt kennis van en interesse in de regio, met name de actuele maatschappelijke en politieke vraagstukken. Je kunt goed analyseren en bent in staat om complexe informatie te vertalen naar concrete voorstellen en aanbevelingen.
Je bent in staat om planningen te maken en in de gaten te houden. Je hebt organisatorische vaardigheden en je kunt zorgvuldig en zelfstandig werken. Je voelt je verbonden met het gedachtengoed van GroenLinks. Het spreken en/of schrijven van de Franse of Arabische taal is een pré.

Wat biedt DDA?

DDA biedt de mogelijkheid om in een klein en dynamisch team werkervaring op te doen in een politieke omgeving. . Door de verbondenheid met GroenLinks leer je ook de partij kennen. Je ontvangt begeleiding en een stagevergoeding, eventueel is er een mogelijkheid om te reizen. De stage is voor minimaal 20 uur per week, en je ontvangt een maandelijkse stagevergoeding van €250,- bruto op basis van 32 uur.

Praktische informatie

Je kunt reageren door voor 13 januari a.s. een beknopte motivatiebrief en een CV te sturen aan Bureau de Helling – Democracy Development Abroad:, t.a.v. Lisanne Boersma (lboersma@groenlinks.nl). De stage loopt in principe van februari tot en met april, exacte data in overleg.