Stagiair Kiezersonderzoek

Al meerdere verkiezingen op rij zit GroenLinks in de lift. Kiezersonderzoek vormt de basis van onze campagnes. De data die we verzamelen geven ons meer inzicht in wat de kiezer belangrijk vindt en van wat er speelt in het land.

Als stagiair digitaal kiezersonderzoek pas je verschillende computationele en statistische methoden toe om deze digitale data te ontsluiten en te analyseren. Je gebruikt automatische inhoudsanalyses om op zoek te gaan naar onderwerpen en sentimenten. Je ondersteunt de kiezersonderzoeker van GroenLinks, maar krijgt ook de kans om eigen analyses te doen en nieuwe inzichten te ontwikkelen.

Wat ga je doen?

• Tekstuele data verzamelen en organiseren
  • Analyseren van social media data en open antwoorden op enquêtevragen
  • Integreren van tekstuele en statistische data
  • Opstellen van vragenlijsten
  • Contact onderhouden met panelleden

Wat verwachten wij van jou?

• Je bent een enthousiaste student met een achtergrond in communicatiewetenschap, politicologie of vergelijkbare studies
  • Je hebt ervaring met scraping en automatische inhoudsanalyses, zoals natural language processing, unsupervised en supervised machine learning
  • Je kunt deze technieken zelfstandig toepassen in Python of R
  • Je hebt ervaring met statistische programma’s zoals SPSS, STATA of R
  • Je kunt zorgvuldig werken
  • Je hebt een flexibele werkhouding

Wat hebben we je te bieden?

• De unieke kans om mee te kijken achter de schermen van een politieke partij
  • Een dynamische werkomgeving met leuke collega’s
  • Goede begeleiding van de kiezersonderzoeker
  • Een maandelijkse stagevergoeding van €250,- op basis van 32 uur per week

Stuur je sollicitatie, voorzien van motivatie en CV, uiterlijk 24 november 2019 op naar onze stagecoördinator, Stefan, shennis@groenlinks.nl. Voor meer informatie of vragen over de stage kan je contact opnemen met onze kiezersonderzoeker, Jasper, jvdpol@groenlinks.nl of 030-2399900.

GroenLinks hecht waarde aan diversiteit en inclusiviteit en moedigt daarom kandidaten met diverse achtergronden nadrukkelijk aan om te solliciteren. Wij zijn erg benieuwd naar jouw unieke perspectief!