Stagiair Online Communicatie

Vind jij het belangrijk dat mensen betrokken zijn bij de politiek? Ben je een goede schrijver? Of juist heel goed in het vinden van het perfecte gifje in reactie op een boze Facebook-comment? Kijk dan niet verder! Wij hebben de perfecte communicatiestage voor jou.

Wat ga je doen?

Op de Front Office beantwoord je berichten van kiezers via de mail en social media. Je vertaalt onze idealen online naar onze achterban en houdt de actualiteit scherp in de gaten. Als stagiair ben je het vaste aanspreekpunt voor vrijwilligers en andere collega’s, help je met het trainen van nieuwe vrijwilligers en bij het verbeteren van hoe de Front Office te werk gaat.

Wat hebben we je te bieden?

• Je doet ervaring op met (politieke) communicatie binnen een van de
    succesvolste campagnes van Nederland.

• Je leert makkelijk en vlot schrijven, de juiste ‘tone of voice’ gebruiken
    om kiezers te bereiken, en hoe je kan scoren op social media.
  • Je ontvangt een stagevergoeding van €250,- bij een fulltime
    stage (32 uur p/w) en een reiskostenvergoeding.
  • Er is mogelijkheid tot onderzoeksstages, met name op het gebied van
    communicatie en organisatie.

Wat vragen wij van je?

• Je beschikt over HBO- of academisch denkniveau.
  • Je kunt overtuigend schrijven en je bent goed met social media (Facebook, Twitter, Instagram), gifjes & memes.
  • Je hebt interesse in maatschappelijke en actuele politieke vraagstukken en kunt je vinden in de standpunten van GroenLinks.
  • Je bent flexibel en stressbestendig, en zo nu en dan ook ’s avonds beschikbaar.

Solliciteren

Stuur je sollicitatie, voorzien van motivatie en CV, uiterlijk 24 november 2019 op naar onze stagecoördinator, Stefan, shennis@groenlinks.nl. Voor meer informatie of vragen over de stage kan je contact opnemen met onze online community manager, Luuk, ldelaat@groenlinks.nl of 030-2399900.

GroenLinks hecht waarde aan diversiteit en inclusiviteit en moedigt daarom kandidaten met diverse achtergronden nadrukkelijk aan om te solliciteren. Wij zijn erg benieuwd naar jouw unieke perspectief!