Wat ga je doen?

Communicatie staat centraal in onze campagnes. Samen met ons Front Office en ons Organising team beantwoord je berichten van onze leden en van kiezers via de mail en social media. Je vertaalt onze idealen online naar onze achterban en houdt de actualiteit scherp in de gaten. Als stagiair ben je het vaste aanspreekpunt voor vrijwilligers en andere collega’s en help je met het trainen van nieuwe vrijwilligers.

Wat vragen wij?

• Je beschikt over HBO- of academisch denkniveau.
  • Je kunt overtuigend schrijven en je bent goed met social media (Facebook, Twitter, Instagram), gifjes & memes.
  • Je bent flexibel en stressbestendig, en zo nu en dan ook ’s avonds beschikbaar.
  • Je hebt interesse in maatschappelijke en actuele politieke vraagstukken en kunt je vinden in de standpunten van GroenLinks.

Wat bieden wij?

• Je doet ervaring op met (politieke) communicatie binnen een van de succesvolste campagnes van Nederland.
  • Je leert makkelijk en vlot schrijven, de juiste ‘tone of voice’ gebruiken om kiezers te bereiken, en hoe je kan scoren op social media.
  • Je ontvangt een stagevergoeding van €325,- (op basis van 32 uur p/w) en een reiskostenvergoeding.
  • Er is mogelijkheid tot onderzoeksstages, met name op het gebied van communicatie en organisatie.

Solliciteren

Stuur je sollicitatie, voorzien van motivatie en CV, uiterlijk 22 augustus 2022 op naar onze stagecoördinator Gwen, gkouwenberg@groenlinks.nl. Heb je nog vragen? Stuur Gwen dan een mailtje of bel met 030-2339900.

GroenLinks staat voor gelijkwaardigheid en streeft ernaar een diverse en inclusieve beweging te zijn. Jouw unieke perspectief is waardevol. We zijn benieuwd naar je persoonlijke motivatie, kwaliteiten en ervaring. Daarom moedigen wij iedereen aan die geïnteresseerd is om te solliciteren.