Stagiair Social Media

Kun jij de boodschap van GroenLinks zo creatief mogelijk onder de aandacht brengen? Ben je altijd op de hoogte van de laatste memes? Wie weet word jij onze nieuwe stagiair social media!

Communicatie staat centraal in onze campagnes. In samenwerking met medewerkers van de Tweede Kamerfractie en het campagneteam breng jij de idealen van GroenLinks zo goed mogelijk over aan het publiek.  Als stagiair social media werk je samen met het online team van GroenLinks. Je schrijft (campagne)teksten, komt met ideeën voor goede social media-content en je zorgt dat de website up-to-date is.

Wie ben je?

• Je bent een enthousiaste en proactieve student op HBO- of academisch niveau, bijvoorbeeld politicologie, sociologie, communicatie of journalistiek.

• Je hebt interesse in maatschappelijke en actuele vraagstukken, volgt de politiek op de voet en kunt je vinden in de standpunten van GroenLinks.

• Je wilt jezelf ontwikkelen op het gebied van het schrijven van content en organisatie rondom de productie van video’s en ander beeldmateriaal.

• Je bent een goede schrijver en vindt het leuk om creatief mee te denken over alle content die wij voor de campagne nodig hebben.

Wat vragen wij van jou?

• Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal

• Enige journalistieke of redactionele ervaring

• Een buitengewone interesse in nieuwe communicatievormen (social media)

• Sterke affiniteit met het GroenLinks-gedachtegoed

• Ervaring en affiniteit met contentdesign, beeldbewerking of animatie (Adobe Photoshop / Adobe After Effects of aanverwant) is een pre

• Ervaring en affiniteit met fotografie is een pré

Wat hebben we je te bieden?

• De mogelijkheid om in een dynamische omgeving politieke werkervaring op te doen

• Een uitdagende, all-round redactiestage

• Een informele werksfeer met gepassioneerde (en leuke!) collega’s met expertise op het gebied van social media, journalistiek, campagne, video en evenementen

• Goede begeleiding van onze communicatiemedewerkers

• Een maandelijkse stagevergoeding van €250,- op basis van 32 uur per week

Solliciteren

Stuur je sollicitatie, voorzien van motivatie en CV, uiterlijk 24 november 2019 op naar onze stagecoördinator, Stefan, shennis@groenlinks.nl. Voor meer informatie of vragen over de stage kan je contact opnemen met onze creatief strateeg, Eva, evrijnberk@groenlinks.nl of 030-2399900.

GroenLinks hecht waarde aan diversiteit en inclusiviteit en moedigt daarom kandidaten met diverse achtergronden nadrukkelijk aan om te solliciteren. Wij zijn erg benieuwd naar jouw unieke perspectief!