Stagiair(e) Eerste Kamerfractie (16 uur)

De Eerste Kamerfractie van GroenLinks is op zoek naar een stagiair (m/v) voor 16 uur per week, voor een periode van tien maanden (september 2017 tot en met juni 2018).

Omschrijving

GroenLinks is een progressieve politieke partij die staat voor groen en sociaal beleid. De Eerste Kamerfractie bestaat uit vier Eerste Kamerleden die worden ondersteund door één medewerker. De GroenLinks fractie biedt studenten de mogelijkheid om ervaring op te doen met ondersteuning bij het Kamerwerk. Met ingang van september 2017 is er ruimte voor een nieuwe stagiair.

Wat ga je doen?

Deze parttime stage bestaat uit het ondersteunen van de Eerste Kamerleden en de medewerker van de Eerste Kamerfractie. Je assisteert de Kamerleden en de medewerker bij de behandeling van wetgeving op verschillende beleidsterreinen. Je helpt bij het inhoudelijk voorbereiden van schriftelijke en plenaire behandeling van wetgeving, het schrijven van persberichten en andere veel voorkomende (organisatorische) werkzaamheden.

Wat wordt van je verwacht?

Je bent een enthousiaste en proactieve master-student, bij voorkeur in een richting als bestuurskunde, politicologie of rechten. Je hebt kennis en interesse in maatschappelijke vraagstukken en de wetgeving die daarmee samenhangt. Je kunt goed analyseren en bent in staat om complexe informatie te vertalen naar vragen en standpunten over uitvoerbaarheid, proportionaliteit en rechtmatigheid van wetsvoorstellen. Je beschikt over een uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid. Het is daarnaast belangrijk dat je zorgvuldig en zelfstandig kunt werken en de nodige flexibiliteit aan de dag kunt leggen in drukke periodes. Je volgt de politiek uiteraard op de voet en kunt je goed vinden in de standpunten van GroenLinks.

Wat biedt GroenLinks?

GroenLinks biedt de mogelijkheid om in een dynamische omgeving werkervaring op te doen in het politieke hart van Nederland. Je leert van dichtbij hoe het wetgevings- en politieke proces werkt en ontwikkelt een netwerk binnen de Eerste Kamer en GroenLinks. Je ontvangt begeleiding en een stagevergoeding.

Praktische informatie

De stage duurt bij voorkeur tien maanden, van september 2017 tot en met juni 2018.

Er wordt gewerkt op maandag en dinsdag. Voor meer informatie kun je contact opnemen met fractiemedewerker Michiel Philippart, via m.philippart@eerstekamer.nl.

Je kunt reageren door uiterlijk 12.00 op maandag 8 mei 2017 een beknopte motivatiebrief en een C.V. te sturen aan: GroenLinks Eerste Kamerfractie, t.a.v. Michiel Philippart, via m.philippart@eerstekamer.nl.

Werken bij GroenLinks

Bekijk de andere vacatures