Politieke ambitie?

Heb je politieke ambities? Of het nu gaat om politieke of bestuurlijke functies, voor of achter de schermen: wij zijn altijd op zoek naar talent.

Ledendag, september 2013
Hoe kom je op die zetel? Ledendag in de Tweede Kamer, september 2013

Lokale of provinciale politiek in?

Je afdeling kan je het beste vertellen hoe je je kunt oriënteren op de lokale of provinciale politiek.

In bijna alle gemeenten gingen in 2014 nieuwe gemeenteraden aan de slag. Als je nu start met een goede voorbereiding sta je sterk bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2018!  Sommige (grotere) afdelingen hebben bijvoorbeeld werkgroepen voor specifieke onderwerpen. Bij een aantal fracties kun je zelfs als niet-gekozen GroenLinkser in commissies meedraaien ('steunfractielid').

Neem contact op met de lokale of provinciale afdeling via de pagina lokaal. Kun je daar geen contactinformatie vinden? Bel het Landelijk Bureau: 030- 2399900.

Op zoek naar toptalenten

Voor toptalenten is er een speciale training. Voor de landelijk en Europees opererende fracties doen wij aan talentscouting. Heb je de ambitie om landelijk actief te worden? Mail dan naar talent@groenlinks.nl.

Loopbaancoaching

GroenLinks wil politiek talent een kans te geven. Diversiteit en het ontwikkelen van goede kansen voor iedereen geldt daarbij als belangrijk uitgangspunt. Voor leden met ambitie is er ook aandacht voor talenten op lokaal en provinciaal niveau. Een belangrijk onderdeel van het Politiek Personeelsbeleid is de GroenLinks-Academie, met trainingen en workshops over politieke en bestuurlijke vaardigheden.

Burgemeester worden?

Heb je de ambitie om burgemeester te worden? Weet dat de partij je kan ondersteunen bij het oriënteren en solliciteren. Omdat de gang van zaken rond burgemeesterbenoemingen strikt vertrouwelijk is, gaan wij uiteraard ook minstens zo vertrouwelijk met jouw gegevens om. Zie ook de website van het ministerie van BZK voor meer informatie over burgemeesterbenoemingen.