Vrijwilliger: secretarieel medewerker (2 dagdelen per week)

Het wetenschappelijk bureau van GroenLinks in Utrecht zoekt een secretarieel medewerker (2 dagdelen per week) op vrijwillige basis.

Bureau de Helling is het wetenschappelijk bureau van GroenLinks en speelt, als onafhankelijk instituut, een belangrijke rol bij de visievorming op groene en progressieve politiek. Het bureau levert een bijdrage aan het maatschappelijke debat door relevante thema’s en standpunten van GroenLinks een podium te geven.  Verder draagt het bureau bij aan de programmatische vernieuwing van GroenLinks en is het actief in een Europees netwerk van groene wetenschappelijke stichtingen.

Bureau de Helling bestaat uit een klein team en een wisselend aantal freelancers, stagiairs en/of vrijwilligers. Het is gehuisvest in het landelijk bureau van GroenLinks, in het centrum van Utrecht.

Voor secretariële ondersteuning van het wetenschappelijk bureau zijn we op korte termijn op zoek naar een vrijwilliger.

Taken

De medewerker zorgt voor de praktische en secretariële ondersteuning van het wetenschappelijk bureau. Een greep uit de taken:

• Verwerken en beantwoorden van algemene mails en post;
  • Bijhouden van de agenda van de directeur;
  • Organiseren en notuleren van vergaderingen en bijeenkomsten;
  • Bijhouden en verwerken van abonnementen en bestellingen van losse nummers van tijdschrift de Helling;
  • Ondersteuning bij de organisatie van evenementen van het wetenschappelijk bureau.

Vereisten

• Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Integriteit, betrouwbaarheid en accuratesse;
  • Politieke sensitiviteit, affiniteit met GroenLinks en kennis van politiek in het algemeen;
  • Organisatietalent.

Wij bieden

• Een inspirerende, levendige werkomgeving, waar je ook veel kunt zien van wat er achter de schermen bij een politieke partij gebeurt;
  • Enthousiaste collega's en een informele werksfeer;
  • Goede inhoudelijke begeleiding.

Ben je geïnteresseerd in deze werkzaamheden? Stuur je sollicitatie, voorzien van een korte motivatie en CV, per mail naar personeelszaken@groenlinks.nl o.v.v. Secretarieel medewerker Bureau de Helling.

Heb je meer tijd dan voor deze klus wordt gevraagd? Dan kijken we natuurlijk graag hoe we een mooie combinatie kunnen maken met ander vrijwilligerswerk bij GroenLinks.