Het afdelingsfonds wordt ingezet voor drie soorten ondersteuning:

• Campagne-activiteiten. Voor activiteiten en acties gericht op (potentiële) kiezers, in lijn met de overkoepelende campagnestrategie. Denk bijvoorbeeld aan een lokaal campagne evenement, campagnejasjes, een bijdrage voor een campagnepand of een van de onlineproducten ontwikkeld door het landelijk bureau.
  • Bewegingsopbouw. Voor activiteiten en acties gericht op het versterken en verbreden van de GroenLinksbeweging, waaronder activiteiten ter bevordering van de diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid in de afdeling. Maak hierbij in je aanvraag duidelijk op welke manier jullie de beweging gaan versterken en/of op welke manier jullie een nieuwe doelgroep aan GroenLinks gaan verbinden.
  • Trainingsactiviteiten. Voor de ontwikkeling en de uitvoering van diverse trainingen, of voor de kosten voor individuele deelname aan trainingen die door het bureau worden aangeboden. Kijk voor het trainingsaanbod van de GroenLinks Academie op Plek. (Let op: het afdelingsfonds is niet bestemd voor fractietrainingen, tenzij het fractiebudget niet toereikend is.)

Voorwaarden

1. Standaard kan maximaal 50% van het totaalbedrag aangevraagd worden. Dit betekent dat je de andere helft dus als afdeling zelf vergoed. In uitzonderingsgevallen is een vergoeding tot 100% mogelijk, wanneer de middelen van een afdeling niet toereikend zijn.
  2. Het maximaal aan te vragen bedrag is 2.000 euro. Bij hoge uitzondering kan er tot 4.000 euro aangevraagd worden.
  3. Aanvragen moeten altijd voorafgaand aan de activiteit worden ingediend. Hou in ieder geval rekening met twee weken behandeltijd na aanvraag.
  4. We vergoeden geen aanvragen voor zaken die al door het landelijk bureau worden ingekocht voor een campagne. Denk hierbij bijvoorbeeld aan buitenreclame, drukwerk en online advertenties.

Specifieke vragen over het afdelingsfonds? Neem contact op met beweging@groenlinks.nl.

Informatie aanvrager
Omschrijving activiteit
Soort activiteit

Let op: lees de voorwaarden boven het formulier voor verzending.