Onze nieuwe collega wordt onderdeel van het team bedrijfsvoering.

Het Landelijk Bureau is het hart van onze politieke organisatie. Er werken ongeveer 65 professionals en vrijwilligers. Het is de thuisbasis van de vereniging GroenLinks, het Wetenschappelijk Bureau GroenLinks, International Foundation GroenLinks en DWARS GroenLinkse Jongeren en is tevens het vergadercentrum van de partij.

Vanuit Utrecht ondersteunen we het partijbestuur, de lokale en provinciale GroenLinks-afdelingen en onze politici in het Europarlement, de Eerste Kamer en de Tweede Kamer en worden o.a. de verkiezingscampagnes en congressen georganiseerd.

Wij zoeken een ervaren enthousiaste nieuwe collega met planning- en organisatievermogen. Ben jij daarnaast ook accuraat en communicatief sterk? Dan kan dit jouw nieuwe baan zijn!

De afdeling bedrijfsvoering bestaat uit verschillende teams die nauw met elkaar samen werken: financiën, ledenadministratie, HR, ICT en facility. Als financieel medewerker ben jij verantwoordelijk voor de inning van drie voornaamste geldstromen: contributies, afdrachten (financiële bijdrages van politici) en donaties. Daarnaast ondersteun je de ledenadministratie bij het verwerken van mutaties en betalingen in de administratie.

WAT GA JE DOEN?

  • Je zorgt voor een juiste inning van afdrachten, contributies en donaties en verzorgt de mondelinge en schriftelijke communicatie hierover met betrokkenen.
  • Je beantwoordt (telefonische) vragen, e-mail, brieven etc. van leden, volksvertegenwoordigers, donateurs en sympathisanten over mutaties en betalingen.
  • Je ondersteunt de senior financieel medewerker en het hoofd van de afdeling en waar nodig draag je bij aan werkzaamheden van andere collegae binnen het team.

WIE BEN JIJ?

  • MBO werk- en denkniveau (Opleiding financieel/economisch).
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een financieel/administratief inhoudelijke functie.
  • Je bent in staat om flexibel mee te bewegen met de hectiek in een politieke organisatie.
  • Je bent secuur en integer.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt ervaring met CRM/boekhoudsystemen/Excel
  • Ervaring met werken in office365.
  • Affiniteit met werken in een verenigingsstructuur is een pré maar geen must.
  • Als jij je herkent in meer dan de helft van bovenstaande punten dan willen we jou graag aanmoedigen om te solliciteren. We zijn benieuwd naar jouw kwaliteiten en begeleiden je op de punten waarin jij je wilt ontwikkelen.

WIJ BIEDEN:

  • Een functie voor 24 of 32 uur per week op ons kantoor in de binnenstad van Utrecht, goed bereikbaar met het OV.
  • Enthousiaste collega’s en een informele werksfeer.
  • De mogelijkheid om hybride te werken.
  • Een salaris tussen € 2.590, - en € 3.935, - bruto per maand op fulltime basis (32 uur per week).
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder reiskostenvergoeding met het OV, deelname aan een pensioenregeling en het inwisselen van (christelijke) feestdagen met feestdagen passend bij jouw eigen achtergrond.
  • Voorlopig een aanstelling voor een jaar, met de intentie van verlenging.

Voor meer informatie of vragen over de vacature kun je contact opnemen met Erik Minkjan (eminkjan@groenlinks.nl of 0621391987).

GroenLinks staat voor gelijkwaardigheid en streeft ernaar een diverse en inclusieve beweging te zijn. Jouw unieke perspectief is waardevol. We zijn benieuwd naar je persoonlijke motivatie, kwaliteiten en ervaring. Daarom moedigen wij iedereen aan die geïnteresseerd is om te solliciteren.

Enthousiast? We zijn benieuwd naar je motivatie en ervaring (CV). Stuur deze in één Pdf-bestand naar personeelszaken@groenlinks.nl. Wij nodigen kandidaten doorlopend uit. Zolang de vacature open staat, loopt de procedure en nodigen wij je van harte uit om te solliciteren.

Wij werven zelf onze nieuwe collega en hebben geen behoefte aan acquisitie.