Voordracht commissie

Suzanne heeft zich bewezen als een sterk Kamerlid. De commissie zet haar op plek zeven. Suzanne heeft zich vastgebeten in luchtvaart en nachttreinen, en heeft zich daar laten zien als sterke, vasthoudende en overtuigende politicus. Ze kan niet alleen succesvol agenderen, maar is ook in staat concrete resultaten binnen te halen. Een belangrijke factor in de basis van de fractie, die warme samenwerking en harmonie weet te combineren met pragmatische zakelijkheid en resultaatgerichtheid. De commissie ziet in Suzanne een sterke pilaar in de fractie, waar de partij op kan rekenen. De commissie is erg enthousiast over haar authentieke uitstraling, haar enthousiasme om door te gaan en haar duidelijk groen kloppende hart.

Suzanne is een rasechte optimist die zich onvermoeibaar inzet voor een groener en duurzamer Nederland. Ze staat bekend om haar strijd tegen de steeds maar groeiende luchtvaart en Lelystad Airport. Ook maakt ze zich hard voor de internationale trein als alternatief voor vliegen. De terugkeer van de nachttrein en de snelle trein naar Londen kreeg ze voor elkaar in de Kamer. Meer treinen, minder vliegen!

Ook zet Suzanne zich in om de enorme berg plastic te verkleinen, en vervuiling terug te dringen. Onze natuur en gezondheid en niet de lobbymacht van grote bedrijven moet voorop staan in milieubeleid. Meer ruimte voor fietsers en voetgangers is een speerpunt. Zo kreeg ze steun voor 30 km/u als norm in de bebouwde kom.

Suzanne heeft een groen hart. Daarmee is ze volhardend in de Tweede Kamer en betrokken bij mensen en organisaties met wie ze samen optrekt voor een duurzamer Nederland. Om dat groene hart te voeden brengt ze haar vrije tijd het liefst in de natuur door.

Foto van Suzanne Kröger, een witte vrouw. Ze draagt een zwarte blouse met groene en rode planten erop, heeft bruin haar en heeft een kleine glimlach.