Katinka Eikelenboom

Partijvoorzitter

"Ik vind het belangrijk dat we als partij kwaliteit leveren en kwaliteit kunnen vragen. Dat betekent dat we onze leden, politici en bestuurders zo goed mogelijk ondersteunen met materiaal, training en advies en dat we inzet, betrokkenheid en een goede samenwerking terug mogen verwachten."

Katinka neemt een schat aan ervaring mee van binnen en buiten GroenLinks. Bij de Vereniging van Universiteiten (VSNU) is zij bestuurssecretaris en adjunct-directeur. Eerder was zij politiek assistent van de GroenLinks-wethouders in Amsterdam en senior stafmedewerker en ‘chef de bureau’ bij het wetenschappelijk bureau GroenLinks.

Katinka is iemand die plezier haalt uit het samen ontwikkelen van ideeën, maar misschien nog wel belangrijker: iemand die voor die ideeën graag een breed draagvlak zoekt. Het aantrekken en koesteren van talent is voor haar van enorm belang voor het verder groeien en verstevigen van de positie van de partij. Katinka wil de verbinding leggen met de al dan niet georganiseerde actieve leden en bouwen aan een stevig netwerk.