'Met veel plezier kandideer ik me voor een volgende termijn als partijvoorzitter. De afgelopen jaren waren niet altijd even makkelijk, door corona en tegenvallende verkiezingsuitslagen, maar ik ben trots op de manier waarop we daar als partij mee zijn omgegaan. Vooral door met elkaar in gesprek te blijven. Onze beweging blijft bovendien groeien. Er is ontzettend veel energie om te werken aan onze groene, linkse en progressieve idealen. Dat zie ik in de partij en die energie heb ik zelf ook. Als de leden dat ook willen, blijf ik daarom heel graag nog een tijd jullie voorzitter.'

Katinka neemt een schat aan ervaring mee van binnen en buiten GroenLinks. Bij de Vereniging van Universiteiten (VSNU) is zij bestuurssecretaris en adjunct-directeur. Eerder was zij politiek assistent van de GroenLinks-wethouders in Amsterdam en senior stafmedewerker en ‘chef de bureau’ bij het wetenschappelijk bureau GroenLinks.

Katinka is iemand die plezier haalt uit het samen ontwikkelen van ideeën, maar misschien nog wel belangrijker: iemand die voor die ideeën graag een breed draagvlak zoekt. Het aantrekken en koesteren van talent is voor haar van enorm belang voor het verder groeien en verstevigen van de positie van de partij. Katinka wil de verbinding leggen met de al dan niet georganiseerde actieve leden en bouwen aan een stevig netwerk.

Hier staat Katinka voor

"Ik vind het belangrijk dat we als partij kwaliteit leveren en kwaliteit kunnen vragen. Dat betekent dat we onze leden, politici en bestuurders zo goed mogelijk ondersteunen met materiaal, training en advies en dat we inzet, betrokkenheid en een goede samenwerking terug mogen verwachten."

Jesse Klaver in gesprek

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste politieke nieuws in je inbox.

Wil je weten hoe GroenLinks je persoonsgegevens verwerkt? Bekijk dan onze privacyverklaring.