De 7 best bekeken video's van 2016

De video's van GroenLinks en Jesse Klaver worden online veel bekeken, vooral op Facebook. We zetten de beste video's van 2016 voor jou op een rijtje.

7. Een terugblik op het politieke seizoen (7 juli, 108.211x bekeken)

Voor de zomervakantie maakten we de balans op. Wat voor een jaar was het geweest? Maar we blikten ook vooruit. Op een cruciaal verkiezingsjaar. Als Rutte en Wilders winnen, dan verliest Nederland. Dan wint de verdeeldheid het van de eenheid.
Bekijk de video >>

6. Volle kampen in Griekenland, lege bedden in Nederland (6 november, 136.698x bekeken)

Eind oktober bezocht Jesse Klaver de vluchtelingenkampen in Griekenland. Daarna zijn we een actie gestart om vluchtelingen uit Griekenland versneld naar Nederland te halen. Deze indrukwekkende documentraire laat zien waarom dat (nog altijd) nodig is. We moeten én kunnen meer doen voor vluchtelingen.
Bekijk de video >>

5. Klaver vs. Rutte: de ongelijkheid is toegenomen (22 september, 137.123x bekeken)

Tijdens de Algemene Beschouwingen toonde GroenLinks met harde cijfers aan dat de ongelijkheid in Nederland is toegenomen. De hoogste inkomens gaan er bij Rutte flink meer op vooruit dan de  lage inkomens. Het kabinet speelde vervolgens blufpoker en zei dat onze cijfers 'broddelwerk' waren. Kort daarna kwam echter het nieuws: het CPB bevestigt de cijfers van GroenLinks. Blufpoker werkt niet meer, Rutte.
Bekijk de video >>

4. Lowlands: 'Andere keuzes, dat is wat nodig is.' (4 september, 155.098x bekeken)

Deze zomer stond Jesse op Lowlands in Biddinghuizen. Dit korte fragment uit de speech werd bijna tweeduizend keer gedeeld op Facebook.
Bekijk de video >>

3. Grote verandering komt van kleine daden (17 december, 251.187x bekeken)

Tijdens de MeetupXL presenteerden we onze nieuwste campagnevideo: 'Doe mee met de verandering'. Want grote verandering komt van kleine daden. Kijk op groenlinks.nl/ikdoemee om te zien wat jij kunt doen.
Bekijk de video >>

2. Klaver vs. Wilders: 'Wees eerlijk over de consequenties.' (27 juni, 281.247x bekeken)

De zilveren plak gaat naar deze interruptie van Jesse Klaver. "Meneer Wilders, uit de EU stappen het consequenties. Wees daar dan ook eerlijk over."
Bekijk de video >>

1. 'Meneer Wilders, u bent de Erdogan van de Lage Landen.' (21 september, 767.941x bekeken)

Meer dan anderhalf miljoen mensen hebben de video voorbij zien komen op Facebook. Meer dan 700.000 mensen keken de video. De interruptie van Jesse Klaver tijdens de Algemene Beschouwingen was zeer treffend en verhelderend. Met afstand onze best bekeken video van 2016!
Bekijk de video >>

We beloven je alvast één ding voor 2017: we gaan nog veel meer mooie, interessante video's maken om de politiek en het verhaal van GroenLinks in beeld te brengen. Fijne jaarwisseling!