Op woensdagmiddag 10 februari brengt GroenLinks-partijleider Femke Halsema in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen een bezoek aan Helmond. Ze begint met een gastcollege op het ROC Ter Aa waar ze vertelt over de economische crisis en het belang van onderwijs. Daar presenteert ze ook voorstellen om het onderwijs op mbo-opleidingen te verbeteren. Op de Helmondse Markt geeft Halsema tot slot het startsein voor een ballonnenwedstrijd en de verkiezingscampagne van GroenLinks-Helmond.

UPDATE 10-02-10: GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent vervangt Femke Halsema!

Van 13.00 tot 14.00 uur bezoekt Femke Halsema het ROC Ter Aa in Helmond waar ze een inleiding geeft over de economische crisis en het belang van onderwijs deze te lijf te gaan. Onderwijs is tijdens de verkiezingscampagne van GroenLinks één van de speerpunten. Ook vertelt ze hoe GroenLinks aankijkt tegen het belang van goed MBO-onderwijs en hoe dit verbeterd moet worden.

Om 14.30 is Femke Halsema aanwezig bij de officiële campagnestart van GroenLinks Helmond. Deze vindt plaats in de kiosk op de Helmondse Markt. Tijdens de campagnestart worden er korte speeches gehouden door Femke Halsema en de GroenLinks-lijsttrekker van Helmond, Rudi van der Made. Omstanders krijgen de gelegenheid om vragen te stellen. Vervolgens geeft Femke Halsema het startsein voor een ballonnenwedstrijd.Alle kinderen van Helmond zijn van harte uitgenodigd om tijdens de campagnestart een ballon op te laten. Het kind waarvan later blijkt dat de ballon het verst is gekomen, wint een speelgoedbon van 100 euro. Verder ontvangt iedere deelnemer een presentje.