Femke Halsema presenteert op dinsdag 10 oktober "Linkse Lente". In dit boek vertelt zij over haar leven, haar carrière en haar idealen. Het is een opvallend openhartig boek geworden waarin niet alleen de successen worden opgesomd en de standpunten worden opgepoetst, maar de politica zich ook kwetsbaar opstelt.

Femke Halsema vertelt hoe lastig het was het vak van politica te leren en hoe haar partij door de fortuynistische revolutie in het defensief dreigde te komen. Maar bovenal is het een boek over idealen waarin ze afrekent met het populisme, haar liefde voor de politiek betuigt en nadenkt over de kansen die een linkse lente biedt. De basis van dit boek vormen interviews die voormalig parlementair journalist Michiel Zonneveld van juni tot september 2006 met haar heeft gehouden.

Femke Halsema overhandigt op dinsdag 10 oktober op de Haagse Hogeschool het eerste exemplaar van "Linkse Lente" aan Sadik Harchaoui, voorzitter van de Raad van Bestuur van Forum. Aansluitend vindt discussie plaats met studenten.

Femke Halsema is sinds 1998 lid van de GroenLinks-fractie van de Tweede Kamer. Sinds 2002 is zij fractievoorzitter.

Een linkse lente verschijnt bij Uitgeverij Bert Bakker.

Presentatie van Een Linkse lente door Femke Halsema:
Dinsdag 10 oktober 16.00 uur (zaal open 15.30 uur)
De Haagse Hogeschool, Johanna Westerdijkplein 75, Den Haag (nabij station Den Haag HS)
De presentatie is openbaar toegankelijk.