Het is tijd voor een ander geluid voor een veilige stad. Daarom presenteren Femke Halsema en Orhan Kaya, lijstrekker voor GroenLinks in Rotterdam, maandag 27 februari a.s. het manifest HART tegen HARD. De Rotterdamse verkiezingsstrijd lijkt er één te zijn tussen slechts twee partijen: Leefbaar Rotterdam en de PvdA. Maar over het belangrijke thema veiligheid zijn deze partijen het goeddeels eens. Daarom is er - als het aan deze partijen ligt - weinig verandering te verwachten in het kille, repressieve beleid. GroenLinks pleit wél voor een andere aanpak in Rotterdam.

HART tegen HARD is een initiatief dat verder gaat dan GroenLinks. Maandag geven Femke Halsema en Orhan Kaya in Rotterdam het startschot voor een grootscheepse netwerkactie. Daarin doen vooraanstaande politici, organisaties, wetenschappers en andere bekende Nederlanders een oproep om 7 maart te kiezen voor vernieuwing en tolerantie: voor een inclusieve aanpak! Aansluitend vind een korte actie plaats die duidelijk maakt waar het manifest voor staat.

Programma maandag 27 februari:
14.30 uur. Startschot van HART tegen HARD in 'de Foyer' van de Schiecentrale Studio's, Lloydstraat 5, Rotterdam. M.m.v. Vincent Bijlo, ds. Hans Visser, Carrie e.a.
16.15 uur. Schijnwerperactie buiten de Schiecentrale.