In meer dan 30 gemeenten reiken GroenLinks-kandidaten voor de Tweede Kamer, wethouders en andere prominenten Groene Lintjes uit aan tientallen ondernemende vernieuwers. Een Groen Lintje staat symbool voor creatieve en vernieuwende initiatieven die zich richten op duurzaamheid, groene leefomgeving en nieuwe energie.

De Groene Lintjesregen concentreert zich op Wereldmilieudag, op zaterdag 5 juni. Van Amersfoort tot Woerden worden dan ondernemers, ambtenaren, bestuurders of particuliere initiatiefnemers bedankt voor hun inspanningen.

GroenLinks vindt het belangrijk om te laten zien dat niet alleen de overheid een belangrijke taak heeft in het duurzamer maken van leven, wonen, werken en produceren. Ook buiten de directie invloedsfeer van de politiek zijn talloze mogelijkheden om te investeren in duurzaam ondernemen, een groene leefomgeving of het stimuleren van de productie van duurzame energie.

Meer informatie: