We hebben als partijbestuur de financiële situatie goed onder controle. Over 2013 koersen we aan op een sluitende jaarrekening, zonder verliezen. De begroting van onze partij is mede afhankelijk van de uitslag bij de gemeenteraadsverkiezingen. Daarom hebben we voor 2014 scenario's gemaakt, die rekening houden met zowel positieve als negatieve resultaten. Daarmee houdt het partijbestuur regie en overzicht en voorkomen we problemen. Voor het jaar 2014 hebben we een begroting gemaakt die -zoals een verstandig bestuur hoort te doen- tegen een stootje kan. Wij doen maar één ding “conservatief”, dat is begroten. Daar hoort een stevig, maar te overzien bezuinigingsbedrag bij.

Aan de vooravond van de verkiezingen in 2014 heeft GroenLinks de weg omhoog gevonden.  Een heel goed resultaat bij de vervroegde verkiezingen in 4 gemeenten en geleidelijk stijgende peilingen. Interne rust, vertrouwen en goede samenwerking. Grote lokale inzet voor de komende campagne en een positieve, strijdbare sfeer. De partij is er klaar voor. Samen gaan we voor een mooi verkiezingsresultaat. Dat was de belangrijkste boodschap op de ronde van ons partijbestuur langs de provinciale ledenvergaderingen.

Rik Grashoff,

partijvoorzitter

Bericht naar aanleiding van artikel in Trouw over financiële situatie GroenLinks, 30/11/2013