In de periode van juli 2020 tot en met februari 2021 heeft ECHO (Expertisecentrum Diversiteitsbeleid) daarom een adviestraject uitgevoerd gericht op het diversiteits- en inclusiviteitsbeleid van GroenLinks. Tijdens dit traject zijn o.a. verschillende focusgroepen gehouden onder betrokken GroenLinksers die zich actief bezig houden met het thema diversiteit en inclusie. Binnen de beweging van GroenLinks zijn verschillende werkgroepen, afdelingen, bestuurders en andere betrokken GroenLinksers al langere tijd voortrekkers op dit gebied. GroenLinks is ontzettend dankbaar voor hun inzet, input en strijdvaardigheid.

“ We zijn enorm blij dat we concrete stappen kunnen maken in het diversiteits- en inclusiebeleid, waarin we ook de leden willen meenemen in het verder ontwikkelen van dit beleid in de verschillende lagen binnen de partij. ”
Imane Nadif Partijbestuurslid Diversiteit, Inclusie en Externe Relaties

Uit het adviestraject met ECHO is een rapport gekomen, waarin verschillende vervolgstappen beschreven staan. Met de resultaten van dit onderzoek begint GroenLinks met het duurzaam vormgeven en verankeren van het diversiteits- en inclusiviteitsbeleid. Zo wordt er een formele D&I-beleidsstructuur gevormd, net als een intentioneel en intersectioneel D&I-beleidskader. Transparantie over alle vervolgstappen staat centraal. Houd daarom vooral de nieuwe pagina in de gaten om alle ontwikkelingen te volgen.

Lees hieronder de samenvatting van het rapport.

Het hele rapport kun je opvragen via vragen@groenlinks.nl

Wil je meer weten over het D&I-beleid? In het najaar organiseren wij hier gesprekken over met de vereniging. Laat hieronder je email adres achter om op de hoogte te blijven.

Inclusiviteit-protest

Blijf op de hoogte

Meld je aan en ontvang de laatste updates over ons diversiteits- en inclusiviteitsbeleid in je inbox.