Verleden jaar voor de Europese Verkiezingen spraken de Nederlandse Europarlementariers een gedragscode af waarin zij aankondigden inzicht te verschaffen in de besteding van de onkostenvergoedingen die zij uit hoofde van hun functie ontvangen. GroenLinks Europarlementariërs publiceren financieel verslag.

Brussel, 22 juni 2000,

Financieel verslag GroenLinks Europarlementariërs beschikbaar op internet.

De vier GroenLinkse Europarlementariërs en de Stichting GroenLinks in de Europese Unie geven vandaag dat inzicht.

Er werd in de periode augustus-december 1999 27.943 gulden teveel aan reiskosten ontvangen die conform de gedragscode werden teruggestort op rekening van de parlementsadministratie.

De stichting beheert de gelden die de vier GroenLinkse Europarlementariërs ontvangen en treedt op als werkgever van de 9 personeelsleden van de delegatie.

Sinds enkele jaren geeft GroenLinks al inzicht in de besteding van de gelden en heeft deze gegevens gepubliceerd op het internet.

De gegevens in de vorm van een volledig financieel verslag over de periode augustus -december 1999 zijn vanaf vandaag te vinden op

het internet