Jesse Klaver is door TEDx oprichter Jim Stolze verkozen tot beste TEDx spreker in Pauw en Witteman. De afgelopen week spraken zes Tweede Kamerleden in het programma over hun persoonlijke motivatie om de politiek in te gaan. Klaver deed dit van de zes het beste, en mag nu met Stolze om tafel om een TEDx talk in Amsterdam voor te bereiden.

Jesse Klaver vertelde over zijn opa, die hem als jongen van zes al meenam naar demonstraties tegen de TGV in België en in Roosendaal voor een groene grens. Die heeft hem geleerd dat niemand je moet vertellen dat iets niet kan, of dat iets al is gebeurd en daarom zeker zal mislukken.

Klaver:

“We kunnen onze economie alleen veranderen als we het samen doen. We moeten er in de samenleving zijn voor elkaar zoals mijn familie er altijd is geweest voor mij. Alleen als we onze individuele dromen en talenten weten te bundelen kunnen we boven onszelf uitstijgen. En als we dat doen, dan weet ik zeker dat voor Nederland de echte gouden eeuw nog moet komen”

Kijk hier de speech van Jesse Klaver bij Pauw en Witteman terug (11 januari 2013).

Jim Stolze: “Jesse was de beste: hij vertelde niet alleen het verhaal maar was het ook. Hij sprak vol passie zonder autocue, en kreeg zelfs de mensen op twitter mee. Dat is erg knap.”