Op zondag 21 september lopen miljoenen mensen wereldwijd samen mee in de People's Climate March. Vlak voor de internationale klimaattop van de Verenigde Naties in New York komen ook in Amsterdam mensen samen om aandacht te vragen voor een beter klimaatbeleid. Loop mee met onze GroenLinksers, onder wie Europarlementariër Bas Eickhout en Tweede Kamerlid Liesbeth van Tongeren.

Van New York tot Seoul en van Berlijn tot Melbourne: dit wordt de grootste klimaatmobilisatie ooit zichtbaar. Aan de vooravond van de internationale klimaattop in New York komt men ook in Amsterdam samen met alle mensen die een leefbare en rechtvaardige wereld willen, ook voor toekomstige generaties. Deze mensen zijn zelf al aan de slag maar eisen, van overheden en anderen met macht, dat zij ook doen wat nodig is om de aarde leefbaar te houden.

GroenLinks zal meelopen, samen met zo'n 100 andere maatschappelijke organisaties. Er worden in Amsterdam meerdere marsen georganiseerd die allemaal bij het EYE uitkomen. Wij sluiten ons aan bij de mars van Milieudefensie, die start om 17.00u bij de klimmuur. Campagnemedewerkers van GroenLinks zorgen voor materiaal. Na aankomst bij het EYE zal Eickhout daar de deelnemers toespreken.