Er komt extra geld voor neutrale voorlichting aan zwangere tieners. De Tweede Kamer heeft vandaag een amendement van GroenLinks aangenomen waardoor hiervoor een miljoen extra wordt uitgetrokken.

Eerder wist de SGP met steun van de herfstakkoordpartijen een miljoen vrij te maken voor Siriz, de voormalige vereniging voor de belangen van het ongeboren kind.

GroenLinks-Tweede Kamerlid Linda Voortman: “Ik ben blij dat de Kamer nu niet alleen extra geld uittrekt voor het beschermen van het ongeboren kind, maar ook voor neutrale voorlichting over het afbreken van een zwangerschap voor tieners. Het gaat hier om een uiterst kwetsbare groep jonge vrouwen met behoefte aan neutrale voorlichting over de consequenties van het behouden van een kind of het afbreken van de zwangerschap. Organisaties als het Fiom, die neutrale ondersteuningsgesprekken voor zwangere tieners aanbieden, verdienen dit steuntje in de rug.”