Tof Thissen is op het GroenLinks congres verkozen tot lijstrekker voor de Eerste Kamerlijst van GroenLinks. Het GroenLinks-congres stelde vandaag in Vredenburg Leidsche Rijn in Utrecht de kandidatenlijst voor de Eerste Kamer vast. Op het congres was een recordaantal van ruim 1450 GroenLinks-leden aanwezig.

De vastgestelde kandidatenlijst voor de Eerste Kamer

Lijsttrekker Thissen kwam in 2004 in de Eerste Kamer. Sinds 2007 geeft hij als fractievoorzitter leiding aan de fractie van GroenLinks. Thissen wil zich in de Eerste Kamer blijven inzetten op samenwerking en voor een overheid die mensen stimuleert waar het kan.

Sinds 2009 is Thissen directeur van het KING, het Kwaliteitsinstituut Nederlandse Gemeenten. Daarvoor was hij ondermeer voorzitter van Bestuursvoorzitter Divosa, vereniging van managers in lokale (gemeentelijke) uitvoering van werk, inkomen en zorg. Tussen 1994 en 2002 was hij wethouder in Roermond. In 2010 heeft Thissen de formatie geleid na de gemeenteraadsverkiezingen in Utrecht.