Kees Vendrik heeft dit jaar de coherentieprijs van de Evert Vermeer Stichting gewonnen. De aan de PvdA verbonden organisatie, die zich inzet voor internationale solidariteit in de politiek, geeft elk jaar sterren aan Kamerleden die zich hebben ingezet voor een coherent beleid ten gunste van ontwikkelingslanden. Met een score van 8 sterren kwam Vendrik van alle Kamerleden als eerste uit de bus. Kees Vendrik is blij met de prijs. “Ook de Evert vermeer Stichting erkent onze jarenlange inzet op het vlak van internationale solidariteit”, reageerde hij.

De Evert Vermeer Stichting in haar rapport: “Wij bedanken u met name voor uw kamervragen over de import van illegaal hout, de motie over het waarborgen van eigen voedselzekerheid door ontwikkelingslanden, de moties om kinderarbeid te bestrijden, uw inzet voor het afschaffen van exportsubsidies op varkensvlees, de herziening van de Economic Partnership Agreements en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen."

Ga naar de website van de Evert Vermeer Stichting.

Reageer op dit bericht op het forum.